۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۷۴۲۴۷۸

تأکید رئیسی و پوتین بر حل مسائل قفقازجنوبی در منطقه و پرهیز از دخالت بیگانگان

تأکید رئیسی و پوتین بر حل مسائل قفقازجنوبی در منطقه و پرهیز از دخالت بیگانگان
رؤسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم حل‌وفصل مسائل منطقه قفقازجنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «۳+۳» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تأکید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فی‌مابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل‌ونقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال ـ جنوب تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس افزود: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور مؤثر در شکل‌دهی به جهان چندقطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هرچه زودتر خط‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تأثیر قابل‌ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

رؤسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل‌وفصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و نیز گفتگوها در قالب «3+3» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تأکید کردند.

ارسال نظرات