۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۴۲۵۶۹

«جنبش جهانی تعهد به خانواده»

«جنبش جهانی تعهد به خانواده»
رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده تاکید کرد: ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، «سید ابراهیم رئیسی» در جریان سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به برخی از حملات سازمان‌یافته در ماه‌های اخیر به کتب آسمانی از جمله قرآن کریم  و با تاکید بر این‌که اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های مختلف خود از جمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت‌های انسان معاصر نیست، اظهار کرد: در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. خانواده اصیل‌ترین، دیرپاترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز جنایت علیه بشریت، فقط اشغال سرزمین‌ها و کشتار بی‌گناهان و استعمار ملت‌ها نیست، بلکه هجوم به پناهگاه فطری و طبیعی بشر یعنی خانواده نیز جنایت علیه بشریت است، اظهار کرد: حفاظت از حریم خانواده و ازدواج که از وصلت یک زن و یک مرد شکل می‌گیرد، یک واقعیت جهانی است که باید به دستور کار مشترک جهانی تبدیل شود.

رئیسی با اشاره به این‌که آموزش، توسعه و تعالی انسانی جز در چارچوب ارزش‌های خانوادگی به کمال نمی‌رسد و روایت‌های ساختگی از زوجیت و جنسیت، در حقیقت تلاش برای حذف مفاهیم متعالی نظیر مادر، پدر و خانواده طبیعی است؛ گفت: این اقدامات را می‌توان مصادیق جنایت علیه بشریت و موجب انقطاع نسل بشر دانست.

گام نخست وزارت خارجه ایران برای پیشبرد ابتکار «جنبش جهانی تعهد به خانواده»سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک

رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که مقابله با چنین رویکردهایی وظیفه انسانی ماست و ما امروز نیازمند «جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم» تا همه اعضای خانواده زندگی گرم در کنار یکدیگر را تجربه کنند، تصریح کرد: ما از همه رهبران جهان و رهبران ادیان الهی می‌خواهیم به وظیفه تاریخی خود در حمایت از جایگاه اصیل مفهوم خانواده و مقابله با روایت‌های ساختگی عمل نمایند. ما از سازمان ملل انتظار داریم که احترام به جایگاه والا و اصیل خانواده را در صدر دستورکار خود قرار دهد.

در راستای تاکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر اهمیت ایجاد جنبش جهانی تعهد به خانواده و پیگیری این موضوع در عرصه جهانی از جمله در سطح سازمان ملل، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب و در جریان دیدار با «آنتونیو گوترش» دییرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با این موضوع رایزنی و گفت‌وگو کرد .

«حسین امیر عبداللهیان» در بخشی از سخنان خود در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابتکاراتی را مطرح کردند. از جمله بخش مهمی از سخنرانی ایشان مربوط به ضرورت حمایت از بنیان خانواده بود و لازم است در چارچوب سازمان ملل در زمینه حفاظت از بنیان خانواده سازوکاری داشته باشیم.

این دپیلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران ایرانی در این زمینه اظهار کرد: در این دیدار در بخشی از گفت‌وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اشاره کردیم. همان‌طور که می‌دانید آقای رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بخشی از صحبت‌های خود را به موضوع خانواده اختصاص دادند و ابتکاری تحت عنوان همبستگی جهانی در موضوع کانون گرم خانواده و پیوند خانوادگی با نگاه به فروپاشی بافت خانواده‌ها در جهان کنونی و اقدامات که برای تضعیف خانواده انجام می‌شود، مطرح کردند.

امیرعبداللهیان گفت: آقای دبیرکل سازمان ملل از این ایده استقبال کردند و قرار شد ما ایده مطرح شده را در قالب یک طرح ارائه دهیم تا بتوانیم بسترهای جهانی شدن آن را فراهم کنیم.

گام نخست وزارت خارجه ایران برای پیشبرد ابتکار «جنبش جهانی تعهد به خانواده»رایزنی امیر عبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک 

با توجه به اهمیت موضوع مطرح شده و تهدیدات روز افزون موجود جهت فروپاشی این کانون محوری در تعاملات انسانی و تلاش جهت حذف نقش های سنتی همچون مادی و پدری به نظر می رسد که یکی از دستورکارهای ویژه وزارت امور خارجه در ماه های پیش رو تلاش برای پیگیری و مطرح کردن ایده مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور در نهادهای بین‌المللی و برنامه‌ریزی عملی برای پیشبرد آن در سطوح بین‌المللی باشد.

ارسال نظرات