۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۴۲۶۱۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ائمه جمعه و جماعات امامان علم و خوش اخلاقی هستند

ائمه جمعه و جماعات امامان علم و خوش اخلاقی هستند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از ائمه جمعه و جماعت به عنوان امامان علم و خوش اخلاقی و تقوا نام برد وگفت: پیامبر خلق عظیم است و شما امام اخلاق و تقوا و بصیرت هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در اجلاس امامان جمعه استان اصفهان که در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، گفت: ائمه جمعه و جماعت امامان علم و خوش اخلاقی و تقواهستند.

وی با اشاره به ۱۴۶ سوره مبارکه «آل‌عمران»، اظهار داشت: این آیه هم موعظه، هم تشویق و هم عتاب است که باید به ربّیُون اقتدا کنید چرا که ربّیُون کسانی هستند که تحت برنامه خاص الهی، یا زیر نظررسول خدا تربیت شده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: آیت الله جوادی آملی می‌فرماید، یکی از احتمالات در موضوع ربّیُون این است که ربّیُون با ربّانیون تفاوت دارد، ربانیون عبارت از امام‌ها وربیون پیروان آن‌ها هستند.

وی به لزوم بیان روزانه یک روایت جدید از کتب روایی از سوی ائمه جمعه و جماعت در بین دو نماز جماعت تأکید کرد و افزود: مشکلات علمی در مُرور روایت حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از ائمه جمعه و جماعت به عنوان امامان علم و خوش اخلاقی و تقوا نام برد و اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) خلق عظیم است و شما امام اخلاق و تقوا و بصیرت هستید.

لازم به ذکر است، گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و مسؤولان در آستان مقدس علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات