۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۲۷۴۳
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

با تیزبینی رهبر انقلاب، پاسداشت ارزش های دفاع مقدس در اولویت قرار گرفت

با تیزبینی رهبر انقلاب، پاسداشت ارزش های دفاع مقدس در اولویت قرار گرفت
حجت الاسلام محققی با بیان اینکه در بسیاری از انقلاب ها نسل اول نتوانستند ارزش های خود را به نسل بعد منتقل کنند، پاسداشت دفاع مقدس را عامل انتقال ارزش های انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس» که عصر چهارشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد با بیان ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین امنیت اظهار داشت: به تعبیر رهبری معظم دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است و لحظه به لحظه آن حادثه عظیم برای ما ارزشمند است.

وی ادامه داد: با مراجعه به این گنجینه عظیم می توانیم برای امروز خود الگو گرفته و راهی را در امروز برای خود باز کنیم؛ رزمندگان ما به تعبیر امام خمینی در حال عبادت بودند؛ روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی پیشگام بوده و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را در مقایسه با اقشار و اصناف تقدیم انقلاب کرده است.

حجت الاسلام محققی انتقال ارزش های نسلی را یکی از وظایف رسانه دانست و افزود: در بسیاری از انقلاب های جهان، نسل اول انقلاب نتوانستند ارزشهای خود را به نسل بعد منتقل کنند اما در انقلاب بی نظیر اسلامی ایران با دغدغه و تیزبینی رهبر معظم انقلاب پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس در اولویت قرار گرفته است تا این انتقال ارزش صورت بگیرد؛ هر چند آثار تولید شده کم است اما بسیار لازم است.

وی با اشاره به اطلاعات کم برخی از طلاب جوان از اصول اندیشه ای حضرت امام خمینی اظهار داشت: گاه از طلاب جدید الورود پرسیده می شود که تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی چیست و آنان اطلاعی در این خصوص و درباره سایر اصول نظام و اندیشه های امام راحل ندارند. رسانه ها و آموزش و پرورش باید در این باره تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه دشمنان با کمک رسانه ها سعی دارند که ارزش های انقلاب اسلامی را تحریف کنند، تصریح کرد: فاتحان جنگ جهانی دوم همچنان برای روایت جنگ خود فیلم و اثر رسانه ای تولید می کنند؛ برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس لازم است رسانه ها در نبرد روایت تلاش فراوانی صورت دهند، زیرا ارزش های دفاع مقدس ما صدبرابر بیشتر از ارزش های نظامیان جنگ جهانی دوم است.

وی با اشاره به تلاش خبرگزاری رسا در بیان ارزش های دفاع مقدس و تولید روایت های رسانه ای برای مخاطبان، خاطرنشان کرد: وظیفه خود دانستیم از پیشگامان و فعالان این عرصه دعوت کنیم تا کسانی که جوانی خود را در این رویداد بزرگ صرف کردند مورد تقدیر قرار گرفته و بیانات خود را برای نسل امروز ارائه دهند.

ارسال نظرات