۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۴۲۸۲۱
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خبر داد؛

بیش از یکصد اثر خوشنویسی در جشنواره ملی «هل أتی» داوری شد

بیش از یکصد اثر خوشنویسی در جشنواره ملی «هل أتی» داوری شد
اصفهان - فرجی گفت: بیش از یکصد اثر در رشته‌ها‌ی نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و رشته ثلث پنجمین دو سالانه ملی خوشنویسی «هل أتی» مورد داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمدعلی فرجی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و هنری به ویژه خوشنویسی در منطقه کاشان، گفت: ایجاد بستر مناسب برای معرفی استعداد‌های مختلف هنری از جمله خوشنویسی ضروری است و رویکرد جشنواره خوشنویسی «هل أتی» علاوه بر ایجاد تعامل بین هنرمندان، حرکتی برای تعالی این رشته هنری است.

وی با بیان اینکه این رویداد برگرفته از سوره مبارکه انسان و مصداق «هَلْ أَتى عَلَى الْإِنْسانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ...» است و پیرامون قرآن و عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی اجرا می‌شود، افزود: با پایان زمان دریافت آثار، یکصد و ۲ اثر از هنرمندان سراسر کشور دریافت شد که مرحله داوری آن با حضور ۶ داور به انجام رسید.

فرجی با اشاره به اینکه آثار از لحاظ کیفی در سطح بالایی ارزیابی شده و از تنوع بالایی برخوردار است و برای داوری نیز از اساتید رده بالای کشور بهره برده‌ایم، از علی اشرف صندوق‌آبادی، میرحیدر موسوی و سعید کاظمی به عنوان داوران جشنواره در رشته خط نستعلیق، میثم سلطانی داور رشته خط شکسته و همچنین احمد عبدالرضایی و علی رضائیان به عنوان داوران رشته خط نسخ و ثلث نام برد.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی هنری سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور مدیران و مسئولین شهری و هنرمندان از ساعت ۱۹:۳٠ در خانه تاریخی طباطبائی برگزار می‌شود و علاوه بر معرفی منتخبین و تقدیر از برگزیدگان در این مراسم، نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده در گالری مایا «خیابان غزنوی، نبش فروردین ششم» به مدت یک هفته برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است، پنجمین دو سالانه ملی خوشنویسی «هل أتی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مشارکت انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به دبیری احمد خوش‌حساب در حال اجرا می‌باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات