۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۹۲۴
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان سینمایی:

مراکز دینی قم، همیار دانشی سینما و سینماگران باشند

مراکز دینی قم، همیار دانشی سینما و سینماگران باشند
سوقندی گفت: باید شهر قم به عنوان جبران کننده بخش دانشی و همیار و همکار سینما و سینماگران باشد و مراکز علمی و دینی مشکلات و مشاوره های علمی در حوزه های هنری را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی در دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» که به جهت تجلیل از سینماگران استان قم بعد از ظهر امروز در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، با تشکر از برگزار کنندگان دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» گفت: سینما در روزی که در غرب متولد شد تنها خواستگاه تبلیغاتی و اقتصادی داشت و به مرور زمان به هنر و صنعت تبدیل شد.

وی افزود: در پشت سینما دو مولفه وجود دارد که عبارتند ثروت به معنای اقتصاد و قدرت دانش در سینما و هنر است تا این عرصه را که نیاز به نظریه پردازی وجود دارد بی نیاز کند.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی روایت گذشته و بازنمایی قصه های آینده خصوصیت هنر دانست و با اشاره به نقش ادبیات در هنر و هنرمندی بیان داشت: اگر ادبیات را از فرهنگ بگیریم سینما کالبدی بدون روح خواهد بود و برخی براین اعتقاد هستند که سینما واقعیت ساز است و هرچه را در سینما به آن پرداخته می شود، در آینده محقق می شود.

وی با اشاره به اهمیت بصری و تاثیرگذاری تصویر در اذهان مردم و ایجاد فرهنگ سازی اظهار داشت: وقتی حضرت موسی از کوه پایین آمده و الواح را دید الواح را انداخت. بنابراین تصویر و دیدن نقش بسزایی در تاثیرگذاری است.

وی با انتقاد از کسانی که همه کاستی ها را بر دوش جامعه هنری می اندازند، ابراز کرد: قرار نیست که حوزه هنری همه مشکلات را بردوش کشد و قم به عنوان مرکز علم این ظرفیت را دارد که در حوزه نظریه پردازی در حوزه سینما و دانش پیش گام و موفق باشد.

سوقندی افزود: باید شهر قم به عنوان جبران کننده بخش دانشی و همیار و همکار سینما و سینماگران باشد و مراکز علمی و دینی مشکلات و مشاوره های علمی در حوزه های هنری را جبران کنند و لازم است از همه سرمایه های موجود در حوزه دین و معنویت استفاده شود.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی بیان داشت: متاسفانه بین مردم و سینما ارتباط قابل قبولی وجود ندارد و ما اگر بخواهیم مهر سینما بر دلهای مردم بشیند باید بین مخاطب و سینما علاقه ایجاد کرده و ارتباط برقرار کنیم؛ چراکه هر چقدر سواد رسانه ای در بین مردم ترویج داده شود رغبت مردم به سینما نیز بیشتر و بهتر خواهد شد.

ارسال نظرات