۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۴۲۹۳۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

بیشترین نیت موقوفات در کرمانشاه کمک به دانش‌آموزان و بیماران بی‌بضاعت است

بیشترین نیت موقوفات در کرمانشاه کمک به دانش‌آموزان و بیماران بی‌بضاعت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: بیشترین نیت موقوفات در کرمانشاه در حوزه تبلیغ قرآن، تهیه کتب دینی و مذهبی، کمک به دانش‌آموزان، بیماران بی‌بضاعت و مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست خبری به مناسبت هفته وقف و تشریح برنامه های این هفته در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی در این نشست اظهار داشت: در استان کرمانشاه بالاترین نیت واقفان به حوزه عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌های اهل‌بیت(ع) اختصاص دارد و بیشترین نیت موقوفات در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم، تهیه و توزیع کتب دینی و مذهبی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان و بیماران بی‌بضاعت و مدارس و حوزه علمیه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به بخشی از خدمات اوقاف در راستای اجرای نیت واقفین اشاره کرد و گفت: اگر در این بحث بخواهیم در حوزه نیت واقفین به منظور کمک به هیئت‌های مذهبی اشاره کنیم در ایام محرم، امسال به بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی استان در قالب توزیع ارزاق از سوی این اداره‌کل کمک انجام گرفت.

حجت‌الاسلام صالحی به برپایی ۱۰ موکب در ایام اربعین نیز اشاره و اظهار کرد: این اداره‌کل امسال نیز همچون سال‌های گذشته افتخار خادمی زوار در ایام اربعین را داشت که در سطح استان و مسیر تردد زوار انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه به سطح گسترده فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل در سطح استان اشاره کرد و افزود: اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از دستگاه‌های مروج، ترویج کننده و آموزش دهنده قرآن کریم در تمامی بخش‌هاست و برگزار کننده مسابقاتی متعدد در این زمینه در تمامی رده‌های سنی است.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان که به شیوه منظم برگزار می‌شود، گفت: استان کرمانشاه با داشتن نظم در برگزاری مسابقات همیشه توانسته است در سطح کشور حائز رتبه‌های بالایی باشد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در دهه وقف در استان، یادآور شد: فعالیت‌های اجرایی در استان طی این ایام با شعار «همه واقف باشیم» با محوریت به صدا درآمدن زنگ وقف در یکی از مدارس، دیدار با آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار و سرکشی از واقفین و خیرین، غبارروبی مزار شهدا، ارائه خدمات پزشکی رایگان در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برگزاری نشست‌های صنفی و ترویج فرهنگ وقف خواهد بود./1400/

ارسال نظرات