۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۴۲۹۳۷
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کرمانشاه:

پیامبر اکرم با رسالت خودشان جامعه بشری را از جهل نجات دادند

پیامبر اکرم با رسالت خودشان جامعه بشری را از جهل نجات دادند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کماسی گفت: پیامبر(ص) با رسالت خود جامعه بشری را از جهل نجات داد و محبت و اخوت را در قلوب مسلمانان کاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علیمراد کماسی امروز در مراسم جشن میلاد رسول خدا (ع) و امام صادق علیه السلام اظهار داشت: همه پیغمبران برای هدایت بشر مبعوث شده اند و آخرین پیامبر، پیام‌آور رحمت لقب نام گرفته است زیرا افزون بر رحمت خدای متعال قانونی ارزنده و ارزشمند را به عنوان حقوق بشر برای همه انسان‌ها به ارمغان آوردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در سایه وجود مبارک ختمی مرتبت بود که جهل و خرافات جایش را به عقلانیت و انسانیت داد و پیامبر(ص) با رسالت خود جامعه بشری را از جهل نجات داد و محبت و اخوت را در قلوب مسلمانان کاشت.

حجت الاسلام کماسی با اشاره به اینکه در میان القاب آن حضرت، لقب رحمت للعالمین مفهومی ژرف و عالمگیر دارد، گفت: به یمن ولادت معجزه‌آسای برترین فرستاده خداوند، مهربانی و عطوفت معنا گرفت و سیره و سنت نبی مکرم اسلام برای همیشه تاریخ، معیار انسانیت و زیست اخلاقی شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: قرآن بزرگترین معجزه پیامبر است که هیچ کس نمی‌تواند مانندش را بیاورد و همه برکاتی که از اسلام، ایمان و ولایت داریم، از رهگذر این مولود و میلاد به دست ما رسیده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به برخی از ویژگی‌های اخلاقی پیغمبر اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های رفتاری حضرت محمد(ص) ساده‌زیستی و تواضع ایشان بود. پیامبر هیچ وقت خود را از دیگران برتر نمی‌دانستند.

وی با بیان اینکه پیامبر بسیار خوشرو و خوش‌اخلاق بودند، ادامه داد: حضرت محمد امانت‌دار و درستکار بودند به ایشان لقب محمد امین داده بودند و مردم به او اعتماد کامل داشتند.

حجت الاسلام کماسی عنوان کرد: به خاطر ویژگی های اخلاقی برجسته آن حضرت روز ولادت ایشان به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نام گرفته تا مسلمانان با نگاه به سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) و تعالیم اسلامی بر پایه اخلاق‌مداری و صلح تلاش كنند./1400/

ارسال نظرات