۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۴۲۹۴۷
عضو کارگروه فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

نسبت برنامه هفتم توسعه با تغییرات و تحولات آینده مشخص نیست

نسبت برنامه هفتم توسعه با تغییرات و تحولات آینده مشخص نیست
کیان‌خواه با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه، نسبت آن با تغییرات و تحولات آینده مشخص نشده است، جزئی نگری را یکی از چالش‌های اصلی برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، احسان کیان‌خواه عضو کارگروه فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست نقد و بررسی دینی برنامه هفتم توسعه حوزه فرهنگ رسانه و فضای سایبر که به همت خبرگزاری رسا و همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه با تاخیر یکی دو ساله وارد بررسی شده است عنوان کرد: هنوز نیز مشخص نیست این برنامه به بودجه سال ۱۴۰۳ می‌رسد یا خیر.

وی با بیان اینکه این برنامه به دنبال جهت‌دهی به سیاست‌های کشور است خاطرنشان کرد: تاخیر در بررسی برنامه‌های توسعه نشان‌گر این است که تاثیر بسیاری در مباحثی از جمله بودجه‌ریزی و اداره امور کشور ندارد.

عضو کارگروه فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت تنها ۳۰ درصد این برنامه‌ها اجرا می‌شود تصریح کرد: متاسفانه این موضوع نشان می‌دهد در سطح کلان اهمیتی به تدوین این برنامه‌ها و اجرای آن‌ها داده نمی‌شود.

جزئی نگری یکی از چالش‌های اصلی برنامه هفتم توسعه است

وی با بیان اینکه طی دهه گذشته تهاجم وسیعی را در حوزه سایبر شاهد بوده‌ایم یادآور شد: تحولات کشور نشان می‌دهد در آینده جهش باورنکردنی‌ای نسبت به اتفاقات دهه گذشته خواهیم داشت.

کیان‌خواه با اشاره به اینکه متاسفانه برنامه هفتم توسعه متناسب با این جهش نیست بیان کرد: اگر به این اصل که حکمرانی درحال تغییر است باور داشته باشیم باید در برنامه هفتم توسعه به این جهش توجه می‌شد.

عضو کارگروه فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان با بیان اینکه نسبت برنامه هفتم با تغییرات و تحولات آینده مشخص نشده است، ابراز کرد: جزئی نگری یکی از چالش‌های اصلی برنامه هفتم توسعه است.

 

ارسال نظرات