۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۷۴۳۰۲۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

فعالیت در امور مالیاتی کار بسیار ظریفی است

فعالیت در امور مالیاتی کار بسیار ظریفی است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بسیاری از شرکت های تقلبی با بررسی و بازدید اداره مالیات دیگر قادر به فعالیت نخواهند بود و این کار در عین ارزشمندی، بسیار ظریف است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیر کل جدید امورمالیاتی استان اصفهان و معاونین و کارکنان این مجموعه با اشاره به اهمیت برخورد مناسب کارکنان و پرسنل اداره مالیات با مؤدیان مالیاتی گفت: باید بدانیم که انسان ها مهم تر از پول هستند و به بهانه گرفتن پول نباید انسان ها را از دست بدهیم.

امام جمعه اصفهان ترس از خدا در همه امور را مانع از ظلم به دیگران دانست و افزود: ما باید ترس از خدا داشته باشیم، زیرا ظلم نظر خداوند را برمی گرداند و اگر نظر خداوند برگردد دیگر کار تمام است، هم چنان که بنی اسراییل پس از آن که خداوند آنها را از ظلم فرعون رها نمود و نجات داد، اما پیروی امر خدا را نکردند و به ذلت و مسکنت و سرگردانی در بیابان ها مبتلا شدند.

وی کار در امور مالیاتی را بسیار ظریف برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از شرکت های تقلبی با سرکشی و بازدید ادارات ثبت و مالیات دیگر قادر به فعالیت نخواهند بود ، لذا جای سوال است که چرا اداره مالیات این موارد را بررسی نمی کند و سریع جلوی آن را نمی گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اهمیت مدیریت از جانب مسئولین و مردم اظهار کرد: در روایت است که امیرمومنان(ع) چند نفر را برای گرفتن زکات مأمور نمودند و به آنها دستوراتی دادند از جمله این که اگر زکات دهنده اظهار کرد که زکات مال خود را داده است کاری به آن نداشته باشند و اگر مقدار زکاتی که باید پرداخت نماید را گفت همان مقدار از آن بگیرند و زمانی که قصد دارند زکات را بردارند از صاحب مال سوال کنند که از کدام قسمت از مال برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مدارا با مردم را از اخلاق نبی اکرم(ص) بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: "بعثت علی المدارا کما بعثت علی الرساله" ، لذا رسالت خاتم انبیا برای مدارای با مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین مدارا است و باید با مردم خوب رفتار کرد و در سریعترین زمان کار مردم را انجام داد.

در ابتدای دیدار، مدیر کل جدید امور مالیاتی، احمد رضا مدبرنیا، به بیان گزارش عملکرد امور مالیاتی استان و سیاست های تعریف شده از سوی مقامات کشوری در این رابطه و یایدها و نبایدها و مزیت های استان در این زمینه پرداخت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات