۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۴۳۰۸۷
یادداشت؛

پرسشی دوستانه از وزیر امور خارجه

پرسشی دوستانه از وزیر امور خارجه
انتظار آن بود که جناب امیر عبداللهیان در اعلام نظر عجله نمی‌کردند و در همان حال با صراحت اعلام می‌کردند اگر ترک بازی به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بوده است برای همیشه بازی تیم‌های ایرانی با تیم الاتحاد را در جهان تحریم می‌کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، این روزها، خودداری تیم فوتبال الاتحاد عربستان از حضور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و بازی با تیم سپاهان که قرار بود در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود، به رخدادی خبرساز و پر‌حاشیه تبدیل شده است. درباره علت خودداری تیم الاتحاد عربستان از انجام این دیدار، گمانه‌های نسبتاً فراوانی مطرح شده است و هنوز هم بر دامنه این گمانه‌ها افزوده می‌شود. و اما، آنچه در این وجیزه مورد نظر است، اظهارات دیروز برادر عزیزمان جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان است که از مذاکره تلفنی با همتای عربستانی خود خبر داده و اعلام کرده‌اند که قرار است این بازی در زمان دیگری تکرار شود! در این خصوص ضمن تاکید بر مدیریت موفق و برجسته جناب امیر‌عبداللهیان به عنوان مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ‌اشاره به چند نکته را ضروری می‌دانیم. بخوانید!

۲- گفته می‌شود - و برخی از شواهد نیز حاکی از آن است - که وجود سردیس شهید قاسم سلیمانی در محوطه ورزشگاه نقش جهان علت خودداری تیم الاتحاد از حضور در ورزشگاه و انجام مسابقه بوده است! این گمانه در میان گمانه‌های مختلفی که مطرح شده است پُر تکرارترین گمانه است. و البته گمانه‌های دیگری نیز در میان است، نظیر استفاده هواداران تیم سپاهان از فشفشه و ترقه برای تشویق تیم مورد علاقه‌شان بوده است. این گمانه با توجه به متداول بودن آتش‌بازی و استفاده هواداران یک تیم از فشفشه و ترقه در بسیاری از بازی‌ها، نمی‌تواند بهانه قابل قبولی باشد.

۳- اگر بهانه الاتحاد برای لغو بازی دوشنبه شب، نصب سردیس سردار پر‌افتخار - نه فقط ایران اسلامی بلکه جهان اسلام و تمامی ملت‌های مظلوم- باشد! باید گفت که نصب تابلو، بنر، تندیس و سردیس قهرمانان ملی یک کشور در ورزشگاه‌ها نیز، اقدامی رایج و پذیرفته شده است کما این که در عربستان نیز به هنگام برخی از مسابقات فوتبال، تابلوهای بزرگی از ملک عبدالعزیز و حتی بن‌سلمان در محوطه ورزشگاه نصب می‌شود، چه رسد به سردیس سردار سلیمانی عزیز و قهرمان بی‌بدیل مبارزه با تروریسم و ناجی ملت‌های مظلوم و محروم از پنجه خون‌آلود تروریست‌ها.

۴- و بالاخره، اگر سردیس شهید سلیمانی، سردار پُر‌افتخار اسلام و شخصیتی بسیار فراتر از قهرمان ملی ایران، بهانه خودداری تیم الاتحاد از حضور در بازی دوشنبه شب نبوده است، با توجه به طرح این گمانه در گستره بین‌المللی، الاتحاد می‌توانست با صدور بیانیه و یا انجام یک مصاحبه و... این گمانه را رد کند! ولی نه تنها این گمانه را نفی نکرده است بلکه شواهد فراوان دیگری نیز از واقعی بودن گزاره یاد شده حکایت می‌کند.

۵- اکنون این پرسش دوستانه از وزیر محترم امور خارجه کشورمان در میان است که با وجود شواهد مورد ‌اشاره، چرا در مذاکره با وزیر خارجه عربستان به «‌تکرار بازی لغو شده، در زمانی دیگر»! اشاره کرده‌اند؟! اگر آن‌گونه که شواهد یاد شده نشان می‌دهند تیم الاتحاد به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بازی را ترک کرده باشد، نه فقط لیاقت تکرار بازی را ندارد بلکه باید برای همیشه از حضور در ایران و بازی با تیم‌های ایرانی در هر کجای دنیا محروم شود. سردار سلیمانی امضای حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء و امام خمینی و امام خامنه‌ای و ملت  ایران پای شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است. شهیدی که به دست شرورترین آدم‌نما‌(!) در جهان امروز به شهادت رسیده است. سرداری که تا آخرین نفس از جان و مال و نوامیس ملت‌ها (صرفنظر از دین و مذهب آنها و حتی مردم عربستان‌) دفاع کرده است و...

۶- ممکن است برادر عزیزمان جناب امیر‌عبداللهیان بفرمایند که هنوز علت خودداری تیم الاتحاد از انجام مسابقه به درستی روشن نبوده است! که باید گفت؛  اولاً شواهد فراوانی از اعتراض آنها به وجود سردیس شهید سلیمانی در محوطه ورزشگاه حکایت می‌کند و ثانیاً برفرض که ترک بازی از سوی الاتحاد علت دیگری داشته است! در هر دو صورت، اعتراض به سردیس شهید سلیمانی یکی از گمانه‌ها و حتی اصلی‌ترین آنها بوده است، بنابراین چرا جناب امیر‌عبداللهیان به این نکته حیاتی توجه نکرده‌اند و پیش از روشن شدن موضوع، درباره آن اظهار نظر کرده‌اند؟! انتظار آن بود که جناب ایشان در اعلام نظر عجله نمی‌کردند و در همان حال با صراحت اعلام می‌کردند، اگر ترک بازی به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بوده است برای همیشه بازی تیم‌های ایرانی با تیم الاتحاد را نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان تحریم می‌کنیم.

حسین شریعتمداری

ارسال نظرات