۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۳۱۰۲
رئیس دانشگاه کاشان:

کنگره های شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال می دهد

کنگره های شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال می دهد
اصفهان - کتابی گفت: برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانشجویان و نسل جوان امروز و نسل‌های آینده است.

به گزار خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس کتابی پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست کارگروه دانشگاهیان کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان گفت: نقش دانشگاه‌ها در ترویج و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مهمترین هدف برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد و حفظ وحدت و انسجام و نزدیک کردن دل‌ها است که این فرهنگ ایثار و مجاهدت‌ها باید به درستی به آیندگان منتقل شود.

به گفته وی یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های آینده است.

رئیس دانشگاه کاشان شهدا را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم سرمایه بزرگ معنوی و ملی برای کشور است و می‌توانند بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان باشند.

کتابی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خیلی از فرماندهان ارشد در نوجوانی و جوانی مسؤولیت داشتند که برخی به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، یادآورشد: امروز نیز پیشرفت‌های علمی، فناوری و دفاعی به دست جوانان تحصیلکرده رقم می‌خورد.

وی ایجاد روحیه امید وانگیزه در بین جوانان را از دیگر اهداف برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد و افزود: شکوفایی استعداد‌ها و بروز قدرت و ابتکار جوانان کشور در دفاع مقدس، نشان داد جوانان همیشه قادرند همه مسائل کشور را حل کنند امروز نیز بایستی فضا را به گونه‌ای برای جوانان فراهم کنیم تا در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند.

لازم به ذکر است، در این نشست کارگروه دانشگاهیان کنگره ملی شهدای کاشان نیز نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ارائه کردند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات