۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۴۳۴۶۶

تحلیل آیت الله کعبی از زلزله ویرانگر مقاومت در سرزمین های اشغالی

تحلیل آیت الله کعبی از زلزله ویرانگر مقاومت در سرزمین های اشغالی
نماینده خبرگان عملیات طوفان الاقصی را صددرصد فلسطینی دانست و با ارائه مثال از عملیات فتح بستان که آغازگر فتوحات دفاع مقدس شد، این عملیات را آغاز فتوحات محور مقاومت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی طی سخنانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیه السلام اظهار داشت: زلزله ای که رهبری معظم انقلاب در تعبیرات خود داشتند، در درون رژیم صهیونیستی دیده می شود زیرا این رژیم جعلی به آخر خط رسیده و از لحاظ اخلاقی، معنوی و جنگ قدرت درونی، در نقطه پایان قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت معکوس در اسرائیل و تظاهرات علیه نتانیاهو، اظهار داشت: یک بعد این زلزله، ظلم و جنایت بی حصر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و افزایش این ظلم ها است؛ زلزله ایجاد شده ناشی از دفاع مشروع جهادگران علیه غصب، ظلم، قتل، غارت، تبهکاری و تروریسم دولتی اسرائیلیان است؛ در حال حاضر وقت تقاص رسیده است و این زلزله روز پیروزی مظلومان است.

آیت الله کعبی عبور نیروهای مقاومت از دیوارهای حائل را بی سابقه دانست و تصریح کرد: تا به حال سابقه نداشته که از هوا با چتر و از زمین با بولدوزر طی 6 دقیقه وارد 8 نقطه بشوند و عملیاتی خیره کننده به عنوان ضربه اول داشته باشند؛ طوفان آغازی شگفت انگیز و پایانی ویرانگر دارد و تعبیر زلزله توسط رهبری اشاره به گسل هایی دارد که سازه های حاکمیتی رژیم صهیونیستی را ویران کرده است.

وی اضافه کرد: عملیات آزادسازی بستان در جنگ تحمیلی با عنوان طریق القدس آغاز عملیات های تهاجمی بود که پس از آن عملیات های فتح المبین و آزادسازی خرمشهر رخ داد؛ عملیات طوفان الاقصی نیز آغاز زنجیره ای عملیات های پیوسته و هوشمند مقاومت اسلامی تا نابودی رژیم صهیونیستی است؛ پیش بینی می کنم این ضربه اول تا سه-چهار هفته ادامه پیدا کرده و رژیم صهیونیستی به آتش بس متوسل می شود و ضربه های بعدی نیز در نوبت های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد تا منجر به سقوط صهیونیست ها شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه صهیونیست ها جرأت آغاز حمله زمینی را ندارند، تصریح کرد: سازه امنیتی و اطلاعاتی و همچنین سازه ضربه اول به عنوان دو مؤلفه قدرت صهیونیست ها از بین رفت؛ سازه سیاسی در رژیم غاصب نیز فروریخت و از درون در حال متلاشی شدن هستند.

وی در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در خصوص نقش ایران اسلامی در حمله اخیر و طراحی و اجرای عملیات توسط فلسطینیان، تصریح کرد: این عملیات با همکاری هزار فلسطینی شهادت طلب که وارد اراضی اشغالی شدند، با موفقیت آغاز شد و تبلیغاتی که این افراد را ایرانی یا از نیروهای حزب الله معرفی می کنند، به دنبال تحقیر مقاومت فلسطین و مظلوم نمایی هستند. این جنگ در سالروز جنگ یوم کیپور ضربه اساسی است و ایران اسلامی و امت اسلامی پیشتیبان مردم فلسطین هستند.

آیت الله کعبی با نام بردن از شهدای مقاومت اسلامی در منطقه، عملیات طوفان الاقصی را 100درصد فلسطینی دانست و ادامه آن را به دست مردم فلسطین قطعی معرفی کرد و افزود: امت اسلامی در منطقه بزرگ غرب آسیا حلقه های به هم پیوسته ای هستند که در صورت لزوم وارد می شوند و اگر آمریکا بخواهد با ناو خود وارد شود، جبهه مقاومت حق دارد که وارد این مخاصمه شود؛ حزب الله لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی خود را آماده کرده است و اگر بخواهند جنایات خود را بیشتر کنند حزب الله نیز از مرزهای شمالی ضربه ای به ساکنان الجلیل خواهد زد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حرکت مقاومت اسلامی را دفاعی مشروع در برابر 75 سال جنایت دانست و تأکید کرد: این عملیات پیروزی خجسته ای است که باید جشن گرفته شود و به هیچ وجه نباید جای ظالم و مظلوم عوض شود هر چند رژیم غاصب نمی تواند چهره شیطانی خود را با مظلوم نمایی بپوشاند. ساکنین سرزمین های اشغالی باید سرزمین مسلمانان را خالی کنند.

وی در ادامه تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب، بر لزوم آماده باش همه جانبه امت اسلامی در مقابل ظلم مضاعف رژیم صهیونیستی تأکید کرد و ادامه داد: در جبهه مقاومت اسلامی باید فراخوانی ارائه شود تا جوانانی که آمادگی مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی را دارند، ساماندهی شوند و همان گونه که در دفاع از حرم جبهه های مختلف شکل گرفت، نیروهای مختلفی برای دفاع از سرزمین های تاریخی اسلام حرکت کنند.

وی با اشاره به آمادگی 100هزار مجاهد فداکار در حزب الله لبنان و 46هزار نیروی مقاوم در غزه، اظهار داشت: ممکن است لازم شود 500هزار نیرو سازماندهی شوند؛ رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان این هشدار رهبر انقلاب را جدی بگیرند: «امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوانها بیدارند، طراحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند»؛ عادی سازی روابط کسی را نمی تواند نجات دهد.

آیت الله کعبی حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه همه مردم مسلمان دانست و تصریح کرد: مبنای این حمایت دفاع مشروع و رویارویی در مقابل ظالم است؛ امیدوار هستیم که با آزادی قدس رهبران مقاومت اسلامی در مسجد الاقصی به امامت رهبر معظم انقلاب نماز را اقامه کنند.

ارسال نظرات