۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۴۳۴۸۷
معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس خبر داد؛

ابلاغ برنامه جامع قرآن و عترت به مدارس علمیه فارس

ابلاغ برنامه جامع قرآن و عترت به مدارس علمیه فارس
حجت الاسلام همایی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به قرآن در حوزه های علمیه، برنامه جامع قرآن و عترت تدوین شد.

حجت الاسلام میثم همایی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، از ابلاغ برنامه جامع قرآن و عترت به مدارس علمیه خبر داد و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهتمام ویژه به قرآن در حوزه های علمیه، معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس نسبت به تدوین برنامه جامعه قرآن و عترت مدارس علمیه فارس اقدام نمود.

وی افزود: این برنامه در چهار مرحله و هفت گام تنظیم و به مدارس علمیه فارس ابلاغ شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه فارس تصریح کرد: مدیران مدارس با همکاری و معاونین تهذیب و تربیت و مسئولین دارالقرآن مدارس در مرحله اول با ارزیابی طلاب، اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی می نمایند و در مرحله دوم با توجه به ظرفیت های مدرسه اقدام به بستر سازی آموزشی می نمایند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم نسبت به اجرایی نمودن این طرح نظارت صورت می گیرد و برای هر طلبه یک کارنامه قرآنی صادر و در ارزیابی تحصیلی درج خواهد شد و در مرحله چهارم طلاب ممتاز این طرح، به مراکز مختلف برای شروع فعالیت قرآنی معرفی می شوند.

حجت الاسلام همایی اظهار داشت: روخوانی، روان خوانی، زیبا خوانی، آشنائی با ترجمه قرآن، مطالعه روشمند تفسیر، آشنائی با کتب حدیثی، آشنائی با صحیفه سجادیه سرفصل های آموزشی این طرح می باشد.

وی در پایان بیان کرد: امید است با اجرا شدن این طرح در مدارس گام های موثری در ارتقاء توانمندسازی طلاب در زمینه قرآن و حدیث برداشته شود.

ارسال نظرات