۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۴۳۵۰۷

توصیف اخلاص علامه حسن زاده آملی در کلام آیت الله رمضانی

توصیف اخلاص علامه حسن زاده آملی در کلام آیت الله رمضانی
آیت الله رمضانی شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی اخلاص را در کسب موفقیت های علمی مرحوم علامه بسیار تأثیر گذار دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در همایش «علامه ذوالفنون، گرامیداشت علامه حسن زاده آملی» که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به سخنان آیت الله حسینی بوشهری دراین همایش در خصوص رمز موفقیت علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: اخلاص آن مرحوم مغفول ماند؛ «چیزی جز خدا در نظر نداشتن» از ویژگی های علامه حسن زاده آملی است.

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی ادامه داد: مرحوم حسن زاده آملی پاک و خالص بود و می توان آن را مصداق حدیث «من أخلص للّه أربعين صباحا ظهرت له ينابيع الحكمة من قلبه إلى لسانه» دانست؛ در محضر کسانی تلمذ و شاگردی کرد که آن ها نیز اخلاص کامل داشتند.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه اضافه کرد: خود آن مرحوم خدا را شاکر بود که در محضر کسانی قرار گرفته که رنگ نگرفته اند؛ آیت الله محمدتقی آملی در پایان اقامت خود در نجف از استاد خود خداحافظی کرد و استاد نیز به او اجازه اجتهاد داد و به رسم ادب آن را پذیرفت و وقتی به منزل مراجعه کرد با خود فکر کرد که این اجازه اگر برای قاب گرفتن و نشان دادن به مردم است، من اهل آن نیستم از این رو کاغذ اجازه را پاره کرد.

وی افزود: علامه حسن زاده بیان می کرد که همه ما جرأت نداشتیم حرفی دنیایی در محضر مرحوم محمدتقی آملی ارائه کنیم زیرا بسیار روحانی بود؛ آیت الله محمدتقی آملی سهم امام را از بازاریان می گرفت و بدون اینکه دست بزند به نجف می فرستاد.

آیت الله رمضانی بهره گیری از محضر افراد مخلص را سبب توفیقات علامه حسن زاده آملی دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص مرحوم حسن زاده در توفیقاتی که وی کسب کرد، بسیار تأثیرگذار بود.

ارسال نظرات