۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۴۳۵۷۲

اختصاص ۱۰۳ هکتار زمین طرح جوانی جمعیت در استان کرمانشاه

اختصاص ۱۰۳ هکتار زمین طرح جوانی جمعیت در استان کرمانشاه
استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۰۳ هکتار زمین در استان برای توزیع بین خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر در قالب طرح جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، دکتر محمدطیب صحرایی، در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: باید هرچه سریعتر پروژه‌هایی که دچار رکود شده یا تاخیر جدی دارند، شناسایی شده و موانع اجرای آنها مورد بررسی قرار گیرد؛ وی افزود: این پروژه‌ها باید اولویت بندی شده و مشکلاتی که بر سر راه اجرای آنهاست به سرعت رفع شود.

صحرایی گفت: درکنار اینکه برخی پروژه های نهضت ملی مسکن از صفر شروع شده، باید پروژه‌های نیمه کاره مسکن را هم که از ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز برخوردارند فعال کنیم تا از این طریق بخشی از متقاضیان صاحب خانه شوند؛ استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای زیرساخت‌ها و تاسیسات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و افزود: تامین این اعتبار به کاهش سهم آورده مردم منجر می شود.

وی به پیشرفت های صورت گرفته طرح نهضت ملی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان هم اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۷ واحد در این مناطق استان در حال اجراست که نیمی از آن‌ها تکمیل شده و مابقی تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

صحرایی گفت: برای تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در روستاها و تقویت این طرح مصوب می‌کنیم که هزار هکتار از از اراضی منابع طبیعی متصل به روستاها در اجرای این طرح مورد استفاده قرار گیرد؛ استاندار کرمانشاه در ادامه به طرح جوانی جمعیت اشاره و تصریح کرد: در این زمینه برای تشویق خانوارها به داشتن فرزند بیشتر طرح واگذاری زمین رایگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه ۱۰۳ هکتار زمین برای اجرای این طرح در استان در نظر گرفته شده و برای ۱۴۰۰ خانوار هم برگه واگذاری صادر شده است؛ صحرایی گفت: طی روزهای آینده مراسمی برای واگذاری این زمین ها به خانوارهای مشمول دریافت طرح زمین در طرح جوانی جمعیت برگزار می شود.

ارسال نظرات