۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۴۳۶۳۲
آیت الله رئیسی خبر داد؛

تحقق ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل

تحقق ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل
رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم مکلف به تکمیل 240 هزار واحد مسکن مهر بود که تنها در 2 سال 100 هزار واحد آن را تحویل داده و بقیه نیز در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین آغاز سال تحصیلی 1403-1402 دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه شیراز برگزار شد ‌با تبریک پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت گفت: رژیم آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی رحمانه قرار داده و خانه‌ها را ویران می‌کنند.

وی افزود: هرچند که این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از 70 سال است که ویران کردن خانه‌ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند متعال مردم فلسطین را همواره مورد عنایت و حمایت خود قرار دهد، افزود: امیدوارم خداوند متعال به مردم مقاوم فلسطین که طی 75 سال گذشته به خاطر ظلم بزرگی که به آنها شده در رنج و گرفتاری بسر می برند، استقامت و پایمردی مرحمت کند.

وی ادامه داد:  آنچه امروز علیه مردم غزه در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود، مصداق جنایت علیه بشریت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از دو دهه از حضور آمریکا در افغانستان، نتیجه‌ای جز ۳۵ هزار کودک معلول و ویرانی نیست، گفت: حضور آمریکایی‌ها در عراق جز ویرانی و تخریب هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی با تصریح اینکه آمریکایی‌ها دچار محاسبات غلطی هستند و به جای توجه به مطالبه حق فلسطین، حقوق آن‌ها را تضییع می‌کنند، افزود: نسل در نسل هیچ فلسطینی سلطه رژیم صهیونیستی و غصب سرزمینشان را نخواهد پذیرفت. ما هم مدافع فلسطین هستیم و به دفاع از حق افتخار می‌کنیم. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به همه وعده‌های خود وفادار و برای تحقق آن مصمم هستیم اظهار کرد: برای تحقق وعده خود در ساخت چهار میلیون مسکن و دیگر موارد بیان شده با همه وجود تلاش می‌کنیم، با این حال این شهامت وجود دارد تا اگر موردی محقق نشد دلایل آن را با مردم در میان بگذاریم.‌

رئیسی درباره مساله اشتغال تحصیل‌کرده‌ها نیز بیان کرد: زمینه‌های حل این مساله در حال فراهم شدن است و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های بسیار کشور برای این منظور به کار گرفته شود.

رئیس جمهور درباره وعده دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیز گفت: در زمان حاضر یک میلیون و 500 واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا قرار دارد؛ ساخت مسکن بسیار مهم است و از همین جهت اولویت دولت سیزدهم در شهرها و روستاهاست، علاوه بر این قانون نیز ساخت سالانه یک میلیون مسکن را تکلیف کرده است. دولت تمام همت خود را به کار گرفته تا ساخت این واحدهای مسکونی را به شکل واگذاری زمین و تسهیلات یا واگذاری زمین، تسهیلات و ساخت به سرانجام برساند.

رئیس جمهور گفت: سالانه یک میلیون زمین مورد نیاز کشور است اما در دهه گذشته به این نیاز توجه نشده و باید در ابتدا کمبودها جبران شود.دولت سیزدهم مکلف به تکمیل 240 هزار واحد مسکن مهر بود که تنها در 2 سال 100 هزار واحد آن را تحویل داده و بقیه نیز در حال اجرا است.

ارسال نظرات