۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۷۴۳۶۳۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مبلغان در کنار امر تبلیغ از تهذیب و تحصیل خود غافل نشوند

مبلغان در کنار امر تبلیغ از تهذیب و تحصیل خود غافل نشوند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: جای این غصه نیز وجود دارد که برخی از روحانیونی که در طرح هجرت و یا در طرح امین حضور می یابند تحصیل خود را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در همایش مبلغین هجرت حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به اهمیت و ارزشمندی کار هدایت مردم گفت: این کار بسیار ارزشمندی است که جمعی از جوانان ما برای هدایت مردم تحصیل می کنند، اما جای این غصه نیز وجود دارد که برخی از روحانیونی که در طرح هجرت و یا در طرح امین حضور می یابند تحصیل خود را فراموش می کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ترک تحصیل و صرف پرداختن به انجام امور هدایتی را مذموم دانست و اظهار کرد: باید در کنار انجام فعالیت های هدایتی، ساعاتی را برای تحصیل قرار دهید و ساعاتی را برای بودن با مردم در نظر گیرید و نظم زندگی خود را تنظیم نمایید، هم چنانی که امیرمومنان(ع) نیز در وصیت خود می فرمایند: "و نظم امرکم".

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون لزوم تربیت نفس عنوان کرد: امام در این روایت می فرماید:" اِنَّ الوُصُولَ اِلَی اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا یُدرَكُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّیلِ " وصال به خداوند عزوجل سفری است که این سفر به جز این که شب را مرکب خود قرار دهید درک نمی شود، لذا انسان نباید خود را فراموش کند و باید تا آخرین لحظه زندگی خودسازی نماید.

آیت الله طباطبایی نژاد امر هدایت مردم را بنا بر روایت امام رضا(ع)احیاء امر اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: این که در مراکز علمی، احکام و علوم اسلامی را یاد می گیرند و به مردم می آموزند خود را تحت پوشش دعای امام رضا(ع) قرار می دهند.

وی ادامه داد: امام می فرماید کلام ما را به مردم برسانید چرا که زمانی که زیبایی های کلام ما را بفهمند به آن عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: امر هدایت مردم نعمت است و یکی از نعمت های بزرگی که خداوند به کسی می دهد این است که در مسیر هدایت مردم قرار گیرد و هیچ کاری در مقایسه با آن نیست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به کلام امام علی(ع) در خصوص زودگذر بودن دنیا و محلی برای برداشت برای آخرت خاطر نشان کرد: به این فکر کنیم که مرّ آن چه اسلام گفته انجام دهیم و در رفتار با مردم، با محبت و مدارات عمل نماییم.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: در حدیث از رسول خدا(ص) است که می فرمایند: "بعثت علی مدارات کما بعثت علی الرساله" من همان گونه که برای رسالت مبعوث شده ام برای مدارای با مردم نیز مبعوث گردیده‌ام و همین احترام گذاشتن به مردم، آنها را جذب می کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات