۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۳۶۴۳
آیت‌الله حسینی خراسانی در گفت‎‌وگو با رسا:

اجازه ندهیم برخی با مظلوم نمایی در جنگ غزه، جای ظالم و مظلوم را عوض کنند

اجازه ندهیم برخی با مظلوم نمایی در جنگ غزه، جای ظالم و مظلوم را عوض کنند
عضو فقهای شورای نگهبان عملیات طوفان الاقصی را سبب درهم شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و بی اعتباری گنبد آهنین و استحکامات نظامی اشغالگران دانست.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی گفت: حملات کوبنده و پیروزمندانه عملیات «طوفان الاقصی» توسط جوانان غیرتمند گروه حماس علیه غاصبان صهیونیستی موجی از شعف و شادمانی در میان مسلمانان و دنیای مستضعفان پدید آورده است و باعث در هم شکستن هیمنه توهمی و پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی و بی اعتباری گنبد آهنین و استحکامات نظامی اشغالگران و نیز سبب بی آبرویی حامیان اسرائیل شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حماس در این عملیات از موجودیت و تمامیت خود و از سرزمین، جان، مال و ناموسش دفاع جانانه کرده است، دفاع در برابر متجاوز و اشغالگر یک حق مسلم انسانی، قانونی و الهی است.

وی با بیان اینکه در جریان این جنگ روشن شد که اسرائیلی های غاصب ترسو و بزدل هستند، ابراز داشت: اسرائیلی ها همانند گله گورخران از ترس و وحشت شیران شکاری فرار کردند آن هم فراری کور و سردرگم؛ اسرائیلی ها همچون چوب های خشکی بر دیواری ترک خورده و ناپایدار مثل دولت آمریکا تکیه داده اند که بر اثر ضربات برق آسای رزمندگان اسلام زمین گیر و ناتوان شده اند.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه عملیات برق آسای حماس از زمین و هوا علیه اشغالگران قدس حقیقت قرآنی را به اثبات رسانید که خانه های صهیونیست ها از تار عنکبوت سست تر است، تصریح کرد: هر چند در جنگ حتی نوع دفاعی از نظر اسلام باید اصول اسلامی همچون عدالت رعایت شود اما باید توجه داشت که جمع عرفی، عقلانی و عقلایی میان اصل رعایت عدالت از یکسو و ضرورت دفاع از سوی دیگر آن است که حساب غاصب حساب دیگری است و باید ریشه غاصب کنده شود و سرزمین های اشغالی به صاحبانشان برگردد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: اقدام عده ای به عنوان خیرخواهی مبنی بر خویشتنداری دو طرف و در نتیجه تعطیلی جنگ خواه به انگیزه سازمان ملل و حقوق بشر دوستانه یا به عنوان یک ژست دیپلماسی و بازی سیاسی و یا احیاناً به عنوان مدارک شرعی باشد، این پیشنهاد اگر از سر دلسوزی باشد خامی و یک خطای بزرگ راهبردی است و اگر از روی سیاست بازی و شیطنت و نقشه باشد یک خیانت بزرگ به مظلوم و حمایت از ظلم و ظالم است.

وی افزود: کشته شدن زنان، کودکان و افراد بی دخالت در جنگ در حملات حماس علیه اشغالگران نباید به عنوان قتل و کشتن بی گناهان به شمار آید و وانمود شود تاکنون اسرائیل ظالم و کودک کش بوده و اینک حماس و فلسطینی ها ظالم و صهیونیست ها مظلوم واقع شده اند که این خود یک شیطنت از ناحیه حامیان رژیم غاصب صهیونیستی و یک دغل سیاسی و البته استفاده از سلاح عوام فریبانه مظلوم نمایی است.

آیت‌الله حسینی خراسانی دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را از اهداف مهم دشمنان امت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح اختلافات مذهبی که کشته شدن و اشغال اراضی سنی ها چه ربطی به ما دارد، خواسته دشمن حامی غاصب است و خلاف روح اسلام، قرآن کریم، ادب و اخلاق، فرهنگ پیشوایان دین و رویه علمای برجسته شیعه در طول تاریخ بوده است.

ارسال نظرات