۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۴۳۶۴۹
آیت الله سعیدی:

اسرائیل غاصب سال ها طعم چنین تحقیری را نچشیده بود

اسرائیل غاصب سال ها طعم چنین تحقیری را نچشیده بود
امام جمعه قم عملیات «طوفان الاقصی» در هم شکننده هیمنه پوشالی اسرائیل غاصب دانست و گفت: تا چند سال آینده اسرائیل دیگر در جغرافیای جهان وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نماز جمعه شهر قم ضمن توصیه به اینکه تقوا را پیشه کنید و سخن حق و استوار بگویید با اشاره به خصوصیات نماز جمعه گفت: از خصوصیات نماز جمعه آمیختگی معنویت و سیاست است و این هنر اسلام عزیز می باشد.

وی با بیان خصوصیات منافقین ابراز کرد: منافق وقتی حرف می زند دروغ می گوید و وقتی وعده می دهد تخلف می کند و در امانت هم خیانت می ورزد و اگر مومنین زود به فکر توبه و جبران نباشند این بیماری های روحی تا پایان عمر با او می ماند.

آیت الله سعیدی به ثمرنشستن قیام انقلاب اسلامی را نتیجه ایمان و امید به وعده های الهی برشمرد و گفت: یکی از مایه های امید، توکل به خدا و رعایت تقوای الهی است.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه مدت هاست در برخی کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان به قرآن کریم و قدس شریف اهانت می شود، ابراز داشت: این جسارت ها از چشم ملت های مسلمان و فلسطینی مخفی نمی ماند و در سرزمین اشغال شده فلسطین چیزی به نام شهروند و غیرنظامی وجود ندارد و ساکنین آنجا از کشورهای دیگر با وعده و ابزاری برای اشغال سرزمین های دیگر استفاده می شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اسرائیل پادگان بزرگ است، اظهار داشت: ساکنین این پادگان شهروند نیستند بلکه سرباز دشمن غاصب هستند بنابراین مردم فلسطین برای دفاع از خود اجازه کشتن آنها را دارند و این امر عقلی و شرعی است.

وی آمریکا و انگلیس را حامی اشغالگران برشمرد و تصریح کرد: حمایت از مظلوم و محکوم کردن جنایات اسرائیل یک وظیفه انسانی و اسلامی است و پیروزی فلسطینیان موجی از غرور را در میان مسلمانان و آزادیخواهان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکست و به سایر کشورها نشان داد که اسرائیل ماندنی نیست.

امام جمعه قم با ابراز اینکه اسرائیل سال ها طعم چنین تحقیری را نچشیده بود، خاطرنشان کرد: اگر امروز این جنگ پایان یابد باز این تحقیر از پیشانی اسرائیل پاک نخواهد شد، حامیان این رژیم غاصب هم بدانند هیچ کاری برای نجات این متجاوزین غاصب نمی توانند انجام دهند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: امروز اسرائیل در سقوط قرار گرفته و همه بدانند تا چند سال آینده اسرائیل دیگر در جغرافیای جهان وجود نخواهد داشت، راهپیمایی امروز هم مشت محکمی بر دهان رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به حضور شیخ زکزاکی در ایران ابراز کرد: این فرد مجاهد تاکنون بیست میلیون را در نیجریه به اسلام ناب محمدی دعوت و هدایت و تربیت کرده که به برکت مکتب اهل بیت و هجرت شیخ زکزاکی به آن کشور است.

وی مصیبت زلزله افغانستان را به مردم آن کشور تسلیت گفت و تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  کمک های مردمی را جمع آوری و به این مردم مسلمان می رساند تا ابراز همدردی با مسلمانان کشور افغانستان باشد.

ارسال نظرات