۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۷۴۳۶۶۸
به همت دفتر امور نخبگان حوزه؛

مدرسه راهبری حل مسئله در قم آغاز به کار کرد

مدرسه راهبری حل مسئله در قم آغاز به کار کرد
مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی به همت دفتر امور نخبگان حوزهای علمیه و بنیاد شیخ انصاری(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی به همت دفتر امور نخبگان حوزهای علمیه و بنیاد شیخ انصاری(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام محسن عبدی مسئول مدرسه راهبری حل مسئله در رابطه با اهداف فعالیت این مدرسه ابراز داشت: در راستای اهتمام به دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حوزه های علمیه این مدرسه با هدف آشنایی طلاب با تفکر حل مساله، تربیت مقدماتی و شناسایی طلاب مستعد طراحی شده است.

وی در رابطه با سرفصل های این مدرسه بیان داشت: در دوره اول مدرسه راهبری حل مسأله که با عنوان آشنایی با فقه اجتماعی شیعه ، در حال برگزاری است اساتید محترم حجج اسلام تاکی، اسد پور، محمدی، قنبریان به ارائه دروس با چهار موضوع و با سرفصل های آشنایی با فرایند حل مساله، سیر رشد و تطور دستگاه فقاهت اجتماعی شیعه، بررسی یک مساله فقهی اجتماعی دهه اول انقلاب( دهه ۶۰)، کارگاه نمونه عینی زعمای شیعه ناطر به مسائل اجتماعی می پردازند.

حجت الاسلام عبدی از «استاد راهبر» به عنوان یکی از ارکان مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب نام برد و ابراز داشت: یکی از راهکارهای طراحان این مدرسه در جهت تحقق بهتر اهداف مورد اشاره، برنامه استاد راهبر است که بر این اساس، اساتید راهبر در دو سطح نقش آفرینی خواهند کرد. سطح اول برگزاری جلسات گفتگو پیرامون مباحث مطرح شده اساتید و سطح دوم مطالعه و پایش تقریرات طلاب در جهت ارتقای محتوایی و ساختاری می باشد.

 لازم به ذکر است که مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی وابسته به بنیاد شیخ انصاری(ره) بعد از انتشار اطلاعیه ثبت نام و پذیرش طلاب از مدارس مختلف حوزه، شروع به فعالیت کرد.

ارسال نظرات