۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۷۴۳۶۷۰
نماینده ولی فقیه در قزوین خطاب به طلاب:

استفاده از توانمندی‌ها ما را به موفقیت خواهد رساند

استفاده از توانمندی‌ها ما را به موفقیت خواهد رساند
امام جمعه قزوین گفت: امروز توانمندی های بسیاری در حوزه های علمیه وجود دارد که باید این توانمندی ها را به میدان آورد تا موفق شد و به نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه طلاب و فضلای استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، پیروزی های بزرگ مردم غزه و فلسطین را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز اخبار دروغی از سوی اسرائیل منتشر می شود که نباید آن را باور کرد و اطلاع داریم که رزمندگان اسلام در حال پیشروی های بسیار مبارکی هستند و ان شاءالله نوار غزه به کرانه باختری وصل شده و خانه عنکبوتی فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 ویژگی منفی از یهودیان در قرآن کریم ذکر شده است، ابراز داشت: تاکنون فقط قریب به 33 هزار کودک به دست صهیونیست ها در طول این سال ها کشته شده که نشان از جنایت و وحشی‌گری اسرائیلی ها دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگر از سخنان خود به هجرت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این هجرت، برکات بسیار بزرگی داشته که در طول سال ها شاهد آن بوده ایم.

امام جمعه قزوین بیان داشت: وظیفه طلاب و فضلا، هجرت از قم به سمت منطقه خود است و ما باید دغدغه بیشتری نسبت به وظایف طلبگی خود داشته باشیم و سکونت دائمی در شهر مقدس قم مناسب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پاسخ به مطالبه یکی از فضلا که برای جهاد تبیین، کارهای بیشتری در قزوین نیاز است، اظهار داشت: ما برای تحقق جهاد تبیین، باید پای کار آمده و هر طلبه و فاضلی باید در منطقه و روستای خود در این عرصه ورود کرده و می تواند گروه های مناسبی را تشکیل داده و این مسیر را به درستی ادامه دهد تا به نتیجه برسد.

وی ابراز داشت: اگر همه به صورت عملیاتی وارد فضای تبلیغی شده و در این فضا، به صورت گروهی و برنامه ریزی شده وارد شوند، حتما به موفقیت خواهند رسید و کلی گویی کار را به جایی نخواهد رساند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان ساخت: امروز توانمندی های بسیاری در حوزه های علمیه وجود دارد که باید این توانمندی ها را به میدان آورد تا موفق شد و به نتیجه مطلوب رسید.

امام جمعه قزوین در پاسخ به دغدغه یکی از فضلا درباره تقویت مباحث علمی در حوزه علمیه استان قزوین، بیان داشت: ما در هیچ دوره ای به اندازه امروز، تولید علم، آثار چاپی، مقالات و کتاب های فاخر نداشته ایم و بحمدالله حال علمی مناسبی نسبت به گذشته داریم؛ البته باید تلاش بیشتری نیز صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار داشت: امروز تبیین مسئله نظام ولایت و نظام امامت که البته دارای تفاوت هایی هست، از ضروریات است و باید برای مردم، دانشجویان، دانش آموزان و ... بیان شود.
وی ابراز داشت: ما در مسئله تقویت معیشت طلاب دغدغه داریم و در حد توان، در حال تلاشیم تا بتوانیم صندوق قرض الحسنه طلاب استان قزوین را تقویت نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان ساخت: از انتظارات ما این است که خود طلاب و فضلا نیز در مسئله قرض الحسنه ورود جدی داشته باشند؛ چراکه خدای متعال در قرآن کریم فرموده است: «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا / هر کس کار نیکی بجا آورد، ده برابر آن پاداش دارد».

حجت الاسلام ابراهیمی، نماینده طلاب و فضلای تاکستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تقویت قرض الحسنه طلاب استان قزوین از درخواست های ما از نماینده محترم ولی فقیه در استان است تا بتوانیم در مباحث معیشتی و اقتصادی طلاب، کمک شایان تری داشته باشیم.

وی گفت: تاکنون 800 نفر از طلاب و فضلای استان قزوین در دفتر طلاب استان قزوین در قم ثبت نام کرده اند که 534 نفر از آنان پرونده فعال در قم داشته و در سال جدید تحصیلی نیز 15 طلبه جدیدالورود به قم داشته ایم.

حجت الاسلام هاشمی نیز در این جلسه اظهار داشت: قزوین سرزمین بزرگانی در تاریخ اسلام بوده و بعد از انقلاب اسلامی نیز مجاهدان بسیاری را تحویل کشور داده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز نیازمند مجاهد هستیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب، اعلان جهادهای بسیاری در موضوعات گوناگون داشته اند که نیازمند مجاهدینی هستیم تا در این مسیر قدم بردارند؛ این عرصه مجاهدینی می خواهد که جنگ را فهمیده و شبانه روز فعال باشند و فرمانده آن باید جنگ نرم را بفهمد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی سخنان بسیار مهمی دارند که حوزه و روحانیت باید ورود جدی در این عرصه داشته باشد و ما در این عرصه، کم کار کرده ایم و برای ما تبیین نشده است و از نقش خود در این تمدن، مطلع نیستیم.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: ما برای جهاد تبیین در استان قزوین، آرایش نیرو و برنامه ریزی مناسبی نداشته ایم و باید بانک جامع اطلاعات از طلاب و فضلا داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت فضلا در عرصه های گوناگون استفاده نماییم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: جهاد تبیین فرمانده می خواهد و ما باید تحت فرمان یک فرمانده، در عرصه جهاد تبیین قدم برداریم و فعالیت کنیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، برخی از طلاب و فضلا به بیان مطالبات خود از نماینده ولی فقیه در استان قزوین پرداختند که از جمله آن: «تقویت صندوق قرض الحسنه طلاب استان قزوین»، «رسیدگی بیشتر به مباحث معیشتی طلاب»، «تقویت مباحث علمی حوزه علمیه استان قزوین»، «دعوت و استفاده از اساتید و فضلای قزوینی ساکن در قم»، «تقویت مراکز تخصصی و سطوح عالی حوزه علمیه قزوین» و ... بوده است.

ارسال نظرات