۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۴۳۷۱۵
حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه:

عملیات «طوفان الاقصی» نه یک حرکت منطقه‌ای؛ بلکه حرکتی جهانی است

عملیات «طوفان الاقصی» نه یک حرکت منطقه‌ای؛ بلکه حرکتی جهانی است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی، منطق ناب جهاد و حرکت جهادی را پدید آورد، عملیات طوفان الاقصی را نه تنها حرکت منطقه‌ای بلکه حرکت جهانی دانست که اصل آن به انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ابتدای درس خارج پیرامون تحولات اخیر در منطقه با اشاره به این که عملیات «طوفان الاقصی» امید را در دل مجاهدان الهی پدید آورد اظهار داشت: این عملیات، طوفانی بود که باید بعدها درباره عظمت آن تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی پدید آمد، بسیاری از تیزهوشان سیاسی گفتند که آینده، از آنِ انقلاب اسلامی و اسلام ناب است و انقلاب توانسته حرکتی را پدید آورد که جهان، تشنه این معنا است و اگر انقلاب اسلامی از منطق اصلی‌ خود دست نکشد، باید جهان تغییر کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: غربی‌ها بارها این کلام را گفته‌اند که دعوای اصلی ما با انقلاب اسلامی ایران است؛ چراکه اسلام آن، اسلام به تعبیر امام خمینی(ره) و اسلام ناب است.

وی افزود: نوع برخورد غربی‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌ آنان نسبت به گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در جهان است و حماس با عملیات طوفان الاقصی حرکت جدیدی را از حرکت و جهاد نشان داد که انصافا وضعیت کل منطقه را تغییر خواهد داد و ما ان‌شاءالله این را می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه با بیان این که هرچند رژیم غاصب صهیونیستی دارای امکانات فراوان است اما چون با خدا نیست، دچار شکست شده، بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی چون که خدا را ندارد، هر چه حرکت کند و نیروی نظامی و رسانه ها را فراهم سازد، با مکر الهی روبرو خواهد شد و نتیجه مطلوبی برای آن رقم نخواهد خورد.

وی افزود: در سنت الهی «مکر» آنچه که مایه قوت دشمن است، خداوند همان را مایه ضعف دشمن قرار می‌دهد و اگر رسانه، تجهیزات نظامی و ثروت، مایه قوت آنان است، خداوند نیز از همین راه مایه نابودی‌اش را ایجاد می‌کند؛ چراکه این قاعده خداوند در نظام هستی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: من حرکت طوفان الاقصی را حرکت منطقه‌ای نمی‌دانم؛ بلکه حرکتی جهانی و اصل آن به انقلاب اسلامی برمی‌گردد؛ چراکه این انقلاب اسلامی است که منطق ناب جهاد و حرکت جهادی را پدید آورد.

وی در ادامه با اشاره به برکات متعدد جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس برکات بسیاری را می‌دیدند و اکنون می‌توان برکات آن دروان را دید؛ چراکه بسیاری از افراد ناب ما همچون شهید حاج قاسم سلیمانی در چنین مقطعی پرورش یافته و تربیت یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه در پایان ضمن تشکر از مجاهدان فلسطینی و اجرای عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: عملیات های رزمندگان و مجاهدان فلسطینی که لرزه بر اندام صهیونیسم انداخته‌اند، جای بسی تشکر دارد؛ چراکه حرکت آنان بیشتر از به لرزه درآوردن رژیم غاصب صهیونیستی است و ان‌شاءالله حرکت این مجاهدان منطقه را دچار تغییر می‌کند.

ارسال نظرات