۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۷۴۳۸۲۰
در نشست هم اندیشی مبلغین مدارس طرح امین فارس تاکید شد؛

لزوم تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

لزوم تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش
نشست هم اندیشی مبلغین مدارس طرح امین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سالن جلسات فرهنگیان شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست هم اندیشی مبلغین خواهر و برادر مدارس طرح امین با حضور دکتر محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سالن جلسات فرهنگیان شیراز برگزار گردید.

تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورشتقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورشتقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

تشکیل هیات اندیشه ورز در آموزش و پرورش با حضور حوزه علمیه

دکتر محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مبلغین طرح امین بازوهای توانمند عرصه تعلیم و تربیت هستند.

وی افزود: مبلغین در سال گذشته در جنگ ترکیبی در خط مقدمه جبهه یعنی مدارس حضور داشتند و با همه مشکلات مقاومت کردند و منشا خیر بودند.

دکتر عسکری تصریح کرد: دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید تقویت گردد چرا که موجب هم افزایی دو نهاد می گردد.

وی ابراز کرد: مبلغین و مربیان طرح امین جزئی از تیم تربیتی مدارس هستند و باید با ایجاد وحدت بین کادر، معلمان و مربیان طرح امین در جهت تعلیم و تربیت گام های موثری برداشته شود.

دبیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: با همکاری حوزه علمیه، مبلغین طرح امین و مربیان پرورشی هیئت اندیشه ورزی آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد.

تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

لزوم تقویت مبلغین در مدارس برای تربیت اسلامی

حجت الاسلام عبداارحیم مویدی معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه فارس در این نشست گفت: با گشوده شدن مسیر حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش برای ما مدینه فاضله ای ایجاد شده است.

وی افزود: سالها به دنبال این بودیم که مبلغین ما در بدنه آموزش و پروش برای تعلیم و تربیت اسلامی حضور پیدا کنند که با طرح امین این توفیق نصیب ما شده است.

حجت الاسلام مویدی اظهار داشت: حضور طلاب و روحانیون در مدارس ثمرات زیادی در تعلیم و تربیت اسلامی داشته است. 

تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

همکاری حوزه و آموزش و پروش افق های جدیدی را گشوده است

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس گفت: مدیریت آموزش و پروش فارس همکاری بسیار سازنده ای در جهت تعالی طرح امین و مبلغین مدارس دارند.

وی افزود: جلسات هفتگی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر حوزه علمیه فارس و مسئولین نهادهای حوزوی فارس در جهت رشد و تعالی این طرح برگزار برگزار می گردد.

حجت الاسلام مهرابی به روش های تبلیغی در مدارس اشاره کرد و گفت: کار تبلیغی در آموزش و پرورش با روش های تبلیغی در مساجد و هیئت ها متفاوت است و باید روش ها و نگاه ها تغییر کند و متناسب با نیاز های آموزش و پرورش تنظیم گردد.

وی ادامه داد: جذب طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش افق های جدیدی را در جهت تعلیم و تربیت اسلامی گشوده است.

تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

تبلیغ در مدارس نیازمند شناخت روش ها و طرح های نوین است

حجت الاسلام عبدالخالق بهرامی نسب رئیس سازمان بسیح طلاب و روحانیون فارس در این جلسه گفت: به همت مدیریت آموزش و پروش فارس مسیر خوبی برای حضور طلاب و روحانیون در آموزش و پروش گشوده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه نقش پر اهمیت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت، فعالیت تبلیغی در مدارس نیازمند شناخت روش ها و طرح های نوین می باشد.

حجت الاسلام بهرامی نسب تاکید کرد: باید سازکاری طراحی شود که مبلغین بتوانند تجربیات تبلیغی خود در مدارس را به بقیه مبلغین انتقال دهند.

تقویت همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

لازم به ذکر است، برگزاری اردوهای زیارتی، آموزش سواد رسانه، بهره گیری علوم روز در تبلیغ، تشکیل اتاق فکر برای تولید محتوا، تامین بودجه برای طرح های های فرهنگی و توجیه سازی مدیران مدارس نسبت طرح امین از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظرات