۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۸۶۸
ورژن جدید مجاهدین خلق در مزدوری برای دشمن؛

از براندازان اغتشاشات تا ایران اینترنشنال

از براندازان اغتشاشات تا ایران اینترنشنال
همزمان با جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، جبهه ضدایرانی متشکل از برخی شخصیت‌های فعال در اغتشاشات سال قبل و رسانه‌های معاند به حمایت از اسرائیل پرداختند.

در زمان جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعث عراق، سازمان مجاهدین خلق که 30 خرداد 1360 با ورود به فاز مسلحانه تبدیل به گروهکی تروریستی شده و ماهیت خود را آشکار کرده بود، با سفر سرکردگانش به بغداد و دیدار با صدام حسین و فراخوان نیروها، به بازوی عملیاتی و اطلاعاتی رژیم بعث علیه هموطنان خود تبدیل شدند.

شرکت منافقین در جنگ به‌نفع صدام موجب منفور شدن بیش از پیش این سازمان نزد افکار عمومی ملت ایران شد و تا سال‌های اخیر حتی میان اپوزیسیون جایگاهی نداشتند؛ البته این همدستی با صدام محدود به مجاهدین خلق نبود؛ در آن زمان سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلب‌ها نیز به‌نوبه خود در کمک به صدام تلاش کردند که شواهد و اسناد آن موجود است.

با گذشت بیش از سی سال از جنگ تحمیلی، اکنون شاهد مزدوری جبهه ضدایرانی اپوزیسیون به‌نفع اسرائیل علیه کشور هستیم؛ همزمان با جنگ اخیر اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی، راهپیمایی‌های گسترده در سرتاسر جهان علیه رژیم صهیونیستی برپا شد؛ به‌رغم دشمنی آشکار این رژیم با مردم ایران و همچنین هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، یک پای ثابت میتینگ‌های حمایت از اسرائیل را براندازان و چهره‌های فعال اغتشاشات سال گذشته تشکیل می‌دادند؛ برای مثال در لندن، وحید بهشتی که سال گذشته مدعی اعتصاب غذا بود اما دروغین بودن اعتصاب غذای وی با انتشار تصاویری از او در بیمارستان فاش شد، (اینجا) در گوشه‌ای از یکی از پیاده‌روهای این شهر با برافراشتن پرچم اسرائیل و پرچم شیر و خورشید از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وحید بهشتی حامی رژیم صهیونیستی که در حمایت از جنایات این رژیم در لندن کمپ زده است

در پاریس هم تعدادی از براندازان با برگزاری اجتماعی کوچک به حمایت از اسرائیل پرداختند؛ این درحالی است که این شهر روز جمعه شاهد اجتماع هزاران‌نفری مسلمانان در حمایت از قدس شریف بود، این اقدام در برخی شهرهای آمریکا و کانادا هم تکرار شده است.

پوشش اخبار تجمعات محدود فارسی‌زبانان در حمایت از اسرائیل

رسانه‌ ضدایرانی ایران اینترنشنال هم با انتقال استودیوی پخش زنده خود به اورشلیم و فراخواندن خبرنگارانش از انگلیس و آمریکا به فلسطین اشغالی، به واحد تبلیغات جنگ در جبهه صهیونیستی تبدیل شده است؛ کارشناسان ساکن اراضی اشغالی از زمان آغاز درگیری‌ها تاکنون 40 بار در این شبکه حاضر شدند و به‌نفع رژیم صهیونیستی حرف زدند؛ علاوه بر این، بررسی تحلیل‌های افراد دعوت‌شده به این برنامه شامل چند گزاره کلیدی است؛ یک این‌که هدف اسرائیل حماس است نه غیرنظامیان، دست داشتن جمهوری اسلامی در این حملات و مظلوم‌نمایی برای رژیم صهیونیستی!

بعد از اغتشاشات سال گذشته در برخی شهرها و همچنین توافق ایران و عربستان، شبکه ایران اینترنشنال برای مدتی به واشنگتن منتقل شد، از آن زمان اخباری مبنی بر تغییر کارفرمای این شبکه از سعودی به رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، مصاحبه‌ با سران رژیم صهیونیستی همچون "بنیامین نتانیاهو و وزیر امور استراتژیک" کابینه وی و حضور متعدد کارشناسان اسرائیلی همچون منشه امیر، بن‌سبطب و مئیر جاودانفر مؤیدی بر همین ادعا بود.

محمد منظرپور، سردبیر سابق شبکه اینترنشنال هم چندی پیش گفته بود که مدیریت این تلویزیون از سعودی‌ها به اسرائیل انتقال یافته است و موساد پشت این شبکه است!

کارفرمایی اسرائیل تنها محدود به شبکه‌های ضدایران نیست؛ اوایل سال جاری رضا پهلوی با سفر به اراضی اشغالی و دیدار با نتانیاهو وابستگی خود به سران این رژیم را نشان داد. پهلوی به‌همراه مصی علینژاد و حامد اسماعیلیون (جمعی که سال گذشته ائتلاف مهسا را تشکیل داده بودند) در همان روز اول جنگ به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداختند.

گیلا گملیئل وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی هم چندی قبل با برخی خبرنگاران و کنشگران ضدایرانی نشستی برگزار کرده بود که تصویر منتشرشده از آن حاکی از حضور وحید بهشتی، ژیار گل و آرش سیگارچی خبرنگاران BBC فارسی در این جلسه بود که نشان از افزایش سطح تعامل میان مخالفان جمهوری اسلامی و اسرائیل دارد.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات