۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۴۳۸۸۳
حجت الاسلام نستوهی:

در موضوع مطالبه گری از مسئولان یک لحظه از پای نخواهیم نشست

در موضوع مطالبه گری از مسئولان یک لحظه از پای نخواهیم نشست
حجت الاسلام نستوهی ضمن تشریح گزارشی از فعالیت های ستاد امر به معروف آذربایجان شرقی، گفت: در موضوع مطالبه گری از مسئولان یک لحظه از پای نخواهیم نشست.

حجت الاسلام محمد حسن نستوهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اولویت قرار دادن آموزش و حمایت عمومی در خط مقدم مطالبه گری از مسئولین استان قرار دارد و ضمن حمایت از مطالبه گران نسبت به نظارت بر انجام صحیح فریضتین در تمامی ادارات و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی با استناد به بند ۵ ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نموده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای کارکنان ادارات سراسر استان آذربایجان شرقی و تدوین شیوه نامه حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه فریضتین در مراکز علمی استان با همکاری دانشگاه تبریز از جمله دیگر از فعالیت ها مهم ستاد استان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی در رابطه با حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: تامین وکیل بدون نیاز به پرداخت هزینه و حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برخورد قضایی با سواستفاده گران از امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی است که تا به امروز بیش از ۵۰ مورد انجام گرفته است.

حجت الاسلام نستوهی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر برای حفاظت از سعادت دنیوی و اخروی انسان و نظارت بر تحقق حقوق آنهاست. فریضتین برای مراقبت از اجرای صحیح امر الهی است. برای در امان نگاه داشتن زیست اجتماعی از ظلم، تجاوز، تعدی، انحراف و دیگر خطاها. برای حراست از اموری که به زندگی بر مبنای اخلاق انسانی و احکام عبادی در سایه یکتاپرستی و باور به یگانگی آفریدگار عالم و آدم، معنا و ارج می بخشد.

وی اظهار کرد: تذکر لسانی بر همه واجب و آداب و روش های صحیحی دارد که تنها با آن روش ها، اثر گذار خواهد شد و نتیجه بخش می شود، باید آن روش ها را شناخت و آموزش دید و با رعایت آن ها انجام داد. اگر تذکر لسانی با روش مناسب انجام شود، سودمند و راه گشا و نجات بخش خواهد بود‌.

کارشناس مذهبی و سیاسی در پایان افزود: ستاد امر به معروف استان تا به ثمره نشستن اقدامات فعلی از جمله در موضوع مطالبه گری از مسئولان یک لحظه از پای نخواهد نشست. هم چنین یکی دیگر از اقدامات درآینده حضور پررنگ تر در فضای مجازی و تولیدات رسانه ای با محوریت فریضتین برای نسل جوان است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات