۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۷۴۳۹۰۳
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی مطرح کرد؛

تولید محتوای روزآمد و روش‌های جذاب و نوین، مهمترین رسالت مرکز پژوهش‌های تبلیغی

تولید محتوای روزآمد و روش‌های جذاب و نوین، مهمترین رسالت مرکز پژوهش‌های تبلیغی
مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ تأکید کرد که مهم‌ترین رسالت مرکز پژوهش‌های تبلیغی تولید محتوای به روز و تولید روش‌های جذاب و نوین تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز هنر و رسانه ظرفیت عمیقی برای تبلیغ است، اظهار کرد: هنرمندانی که دل در گرو ارزش‌های دینی دارند زمانی که آثار هنری دینی را تولید می‌کنند، جامعه با این محصولات ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه تربیت مبلغ رسانه و هنرمند با رویکرد انتقال هنرمندانه مفاهیم دینی به جامعه وظیفه مراکز حوزوی است، مطرح کرد: مرکز تخصصی تبلیغ و آموزش‌های تخصصی تبلیغ در رشته تبلیغ با گرایش سخنوری، مدیریت مسجد و ... متکفل تربیت مبلغ در رشته تبلیغ در سطح ۲، ۳ و ۴ است.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ ادامه داد: دیگر مرکز این مجتمع نیز مرکز تربیت معلم مبلغ است که این مرکز متکفل اجرای رشته گرایش‌های تربیت مبلغ معلم با ۸ گرایش دبیری، الهیات، عربی، امور تربیتی، آموزگاری ابتدایی و ... است.

وی با اشاره به اینکه طلاب این مرکز به صورت تخصصی آمادگی ورود به عرصه آموزش و پرورش را پیدا خواهند کرد، عنوان کرد: این مرکز تنها آموزش را بر عهده دارد و هیچ تضمینی برای اشتغال افراد در آموزش و پرورش ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با بیان اینکه مرکز هنر و رسانه متکفل اجرای رشته تحصیلی رسانه و تبلیغ است، خاطرنشان کرد: این مراکز آموزشی متکفل بخش تربیت مبلغ مجتمع هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت مرکز پژوهش‌های تبلیغی تولید محتوای به روز و تولید روش‌های جذاب و نوین تبلیغی است، تصریح کرد: تالیف ده‌ها کتاب با موضوع دانشی عرصه‌های تبلیغی و مهارتی تبلیغی از دیگر اقدامات مجتمع است که 6 مورد آن در نمایشگاه دستاوردهای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ رونمایی شد.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ با بیان اینکه در این مجتمع ماهنامه‌های متعددی تولید و منتشر می‌شود، یادآور شد: ماهنامه سفیر امین ماهنامه‌ای است که تولید محتوای مناسب فضای دانش آموزی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ماهنامه خانواده مبلغان نیز در راستای نیاز فرزندان و همسران مبلغین به محتوای مناسب است، بیان کرد: فصلنامه مطالعات تبلیغی نیز به دنبال اخذ مجوز علمی پژوهشی است و این فصلنامه محتواهای عمیق ناظر به مبانی علوم دینی را دنبال می‌کند که در عرصه فضای فرهنگی و اجتماعی کاربرد خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با بیان اینکه امور مرتبط به پایان نامه‌های سطح سه و چهار تبلیغ در دست انجام است، ابراز کرد: در این عرصه نیز اقداماتی ازجمله انتخاب موضوع، استاد راهنما و استاد مشاور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مراحل سیر انتخاب موضوع تا تایید موضوع تسهیل شده است، اظهار داشت: نقد کتاب‌های آموزش و پرورش و ارائه پیشنهادات به مراکزی که نیازمند محتوا هستند نیز در این مجتمع انجام می‌شود.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ از مرکز تبلیغ مجازی یاد کرد و گفت: امروز فضای مجازی به فضای اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و بسیاری از آسیب‌ها و جریان‌سازی‌های مثبت و منفی در بستر فضای مجازی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ نیز فضای مجازی یک بستر بسیار مناسب است که می‌توانید مفاهیم ما را به دنیا منتقل کند، مطرح کرد: در این مجتمع 250 مبلغ از مبلغین توانمند در عرصه فضای مجازی بکارگیری شدند تا احکام و معارف دینی مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) را به مخاطبین ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت‌های مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ به منظور معرفی این زیرساخت‌ها برپا شده است، عنوان کرد: تقاضا داریم طلاب، اساتید، دانشجویان، مسئولان، مدیران آموزش و پرورش و دغدغه‌مندان تعالی دینی جامعه از این نمایشگاه بازدید کنند تا بتوانیم از پیشنهادات این افراد بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات