۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۴۴۰۳
با حضور آیت الله خاتمی؛

چهارمین کنگره عاشورا پژوهشی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین کنگره عاشورا پژوهی آذربایجان غربی همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور امام جمعه موقت تهران در ارومیه برگزار شد.
عاشورا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، چهارمین کنگره عاشورا پژوهی آذربایجان غربی همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور امام جمعه موقت تهران در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با تشریح اهداف‌ کنگره منطقه‌ای عاشورا پژوهی اظهار داشت: از 134 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره، پانزده مقاله به عنوان اثر برتر برگزیده شده است.

وی ادامه داد: در بخش‌های دانش آموزی، ‌دانشجویی و تخصصی هر کدام پنج اثر به عنوان آثار منتخب شناخته شده که برای شرکت در مرحله کشوری ارسال‌ می شود.

حجت الاسلام بیگی بابیان این‌که همانا حسین(ع) دری از درهای بهشت است که بوی بهشت به معاندان و دشمنان ایشان نخواهد رسید و با استناد به سخنان یکی از دانشمندان آلمانی تاکید کرد: یزید در ظاهر امام حسین(ع) را کشت؛ اما در باطن امام حسین‌(ع) است که تمام یزید و یزیدیان را از بین برده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به سخنان گاندی، رهبر اخلاقی هندوستان نیز ابراز داشت: این دانشمند بزرگ راه نجات هند و هندوستان را در پیمودن راه و روش حسین‌(ع ) عنوان کرد.

گفتنی است، در ادامه برگزاری چهارمین کنگره عاشورا پژوهی آذربایجان غربی‌ آثار برتر معرفی و از صاحبان آن ‌تجلیل شد.

قابل ذکر است، چهارمین کنگره عاشورا پژوهی آذربایجان غربی با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و مسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، سردار مهدی معینی، فرمانده سپاه شهدا، محسن شکرنیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و جمعی از دوستداران اهل بیت‌(ع) در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات