۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۰۴۴
آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با رسا:

بی توجهی کشورهای اسلامی به وحدت، اسرائیل غاصب را جری کرده است

بی توجهی کشورهای اسلامی به وحدت، اسرائیل غاصب را جری کرده است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل در وتوی قطعنامه‌های علیه رژیم صهیونیستی، گفت: مسلمانان جهان پای کار مقابله با رژیم صهیونیستی هستند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت بیش از هزار فلسطینی در حمله تلخ و ناگوار رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه، اظهار داشت: این مصیبت جان کاه بود و دل هر انسان مسلمان و غیر مسلمانی را به درد آورد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از اینکه مجامع بین‌المللی در طول 75 سال گذشته همواره جانبدار رژیم جنایتکار صهیونیستی بوده‌اند گفت: این رژیم با غصب سرزمین‌های فلسطین و جنایت‌های بی‌شمار، مرد، زن، پیر، جوان و حتی کودکان را به خاک و خون کشیده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درباره عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: مصیبتی که در سال‌های اخیر اضافه شده است تصور برخی سران کشورهای عربی در کنار فشار و تهدید آمریکا برای دست یاری دراز کردن به سوی اسرائیل است؛ این‌ها فکر می‌کنند با همکاری با این رژیم کودک کش خودشان را از مهلکه نجات می‌دهند.

وی افزود: این سران عرب، این درک روشن را نداشتند که اگر کشورهای اسلامی با هم متحد بودند و از اول اجازه نمی‌دادند این رژیم شکل بگیرد و با آن همراهی و سازش نمی‌کردند، امروز شاهد جنایت بیمارستان غزه نبودیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره وظیفه مجامع بین‌المللی اظهار داشت: گرچه در ظاهر این جنایت را محکوم کردند اما این محکوم کردن به خاطر فشار افکار عمومی بود، وگرنه حقیقت این است که دل‌های این‌ها با رژیم صهیونیستی است؛ تاکنون هر قطع‌نامه‌ای در سازمان ملل و شورای امنیت آن صادر شده است به وسیله آمریکا، انگلیس و فرانسه وتو شده و اجازه محکوم شدن این رژیم در مجامع بین المللی را گرفته‌اند اما دیگر کسی نمی‌تواند این جنایت اخیر را توجیه کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: گرچه جنایت بیمارستان غزه بسیار سخت و گران است و دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اما شاید حکمتی در این باشد که چهره پلید، خبیث و جنایتکار رژیم صهیونیستی برای کسانی که تاکنون برای این رژیم حق حیات قائل بودند مشخص شود؛ در این شرایط می‌توان یک وحدت جهانی برای از بین بردن این رژیم ایجاد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توصیه کرد: کشورهای اسلامی امروز باید سکوت را بشکنند؛ مردم مسلمان سراسر دنیا پای کار هستند، اما به وسیله رؤسای حکومت‌ها به جرم مخالفت با رژیم صهیونیستی دستگیر و زندانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت قدرتمند است و ایران اسلامی هم پشتیبانی از آن را رها نخواهد کرد گفت: امیدواریم در روزها و ماه‌های آینده شاهد حرکتی جدی در راستای تحقق وعده الهی برای از بین بردن ظلم باشیم و از بین رفتن این رژیم خون خوار را ببینیم.

ارسال نظرات