۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۴۴۰۹۰
آیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با رسا:

شعار و بیانیه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کافی نیست؛ باید وارد عمل شد

شعار و بیانیه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کافی نیست؛ باید وارد عمل شد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله وحشیانه به بیمارستان غزه را دارای جنبه‌هایی مختلف توصیف کرد و گفت: شعار و بیانیه بس است و کشورهای اسلامی باید وارد مقابله عملی با رژیم صهیونیستی شوند.

آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه به ویژه جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان این شهر، گفت: این حمله وحشیانه که جنایت قرن است، از چند بعد قابل بررسی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این حمله را نشان دهنده بی‌حد و مرز بودن سقوط معنویت در بشر توصیف کرد و ابراز داشت: وحشی‌گری و جنایت آنچنان در این رژیم اشغالگر رشد کرده است که هیچ چارچوبی ندارد؛ آیه «إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ ۖ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا» درباره چنین افرادی نازل شده است که هیچ ارزشی برای آن‌ها معنی ندارد.

وی با اشاره به صفت «شیطان بزرگ» که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به آمریکا نسبت داده‌اند گفت: این جنایت عمق دشمنی کسانی که دم از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی می‌زنند را نشان می‌دهد و مقدار پایبندی آن‌ها در عمل به این شعارهایشان را ثبت می‌کند تا فریب شعارهایشان را نخوریم.

آیت‌الله عبدالهی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل ضربه سخت غیر قابل جبرانی خورده است تصریح کرد: این حمله وحشیانه سنگینی ضربه وارده به اسرائیل را نشان می‌دهد؛ این ضربه آنچنان سنگین بوده است که رژیم صهیونیستی در جبران آن هیچ روش عقلانی را نمی‌تواند به کار بندد و در نهایت وحشی‌گری کودکان، بانوان، مساجد و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تکیه بر سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مسأله فلسطین، مسأله یک ملت، گروه و جمعیت خاص نیست؛ این تقابل جهان اسلام و استکبار جهانی است؛ استکبار جهانی با اسلام انقلابی و اسلام محمدی و جهان اسلام تعارض دارد؛ مسأله قدس، شعار و نماد جهان اسلام است و تنها بحث یک گروه و جمعیت کوچک نیست.

وی مردم غزه را عده‌ای از مجاهدان و مصداق «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا» توصیف و تصریح کرد: این مردم به جهان اعلام کردند و در عمل فهماندند که برای حفظ استقلال و اقتدار خود حاضرند که فداکاری کنند؛ امروز دیگر این مسأله از جهان اسلام نیز فراتر رفته است و آزادی خواهان جهان می‌فهمند که مسأله مظلومین فلسطین با انسانیت تعارض دارد.

آیت‌الله عبدالهی حرکت مردمی در سراسر دنیا را نشان از خواست آن‌ها برای خروج تقابل با رژیم صهیونیستی از حرف به عمل ارزیابی کرد و گفت: گفتار، شعار و بیانیه جای خود را دارد اما شعار، بیانیه و گفتار کافی نیست بلکه باید وارد عمل شوند، تحریم‌های عملی در روابط اقتصادی، اجتماعی و نظامی با شکل‌های مختلف مورد انتظار است تا آزادی‌خواهان عمل و اقتدار را در ابعاد مختلف ببینند.

ارسال نظرات