۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۷۴۴۱۱۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

رژیم صهیونیستی همواره به امان نامه های خود خیانت کرده است

رژیم صهیونیستی همواره به امان نامه های خود خیانت کرده است
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با انتقاد از برخی سلبریتی هایی که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ساکت هستند، به اعلام رژیم صهیونیستی در خصوص امن بودن بیمارستان اشاره کرد و آن را خیانتی دیگر از این رژیم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای غزه از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و آستان مقدس حضرت معصومه امشب بعد از نماز مغرب و عشا همراه با مداحی حسن شالبافان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

استاد رفیعی با انتقاد از افراد مشهوری که نسبت به وقایع فلسطین سکوت کردند، دفاع از مظلوم را وظیفه انسانی و دینی دانست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی را بزرگ‌ترین پیروزی و مهم‌ترین رویداد مقاومت مردم فلسطین تا به امروز دانست و بر اهمیت مطالعه اسناد تاریخی سرزمین فلسطین تأکید کرد.

وی بالفور، وزیر خارجه انگلیس را نخستین کسی دانست که اندیشه تشکیل دولت اسرائیل را به‌صورت رسمی اعلام کرد و در ادامه گفت: بعدها در سال ۱۹۴۸ که سرزمین فلسطین تحت قیمومیت دولت انگلستان قرار گرفت، این سرزمین برای تشکیل دولت اسرائیلی اشغال شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رضاخان نیز با اعزام سید ضیا در واگذاری اراضی سرزمین فلسطین به یهودیان نقش داشت، خاطرنشان کرد: از ۷۵ سال پیش تاکنون جنگ‌ها و قراردادهای متنوعی در این سرزمین نگاشته شده که جنگ ۶ روزه اعراب از برجسته‌ترین آنهاست؛ بعد از تمام این رویدادها و تعهدات بین‌المللی مختلف، امروز ۸۵ درصد سرزمین فلسطین در اشغال اسرائیل و تنها ۱۵ درصد در اختیار ساکنان اصلی این سرزمین است.

طوفان الاقصی پاسخی به 75 سال زورگویی رژیم صهیونیستی است

سخنران حرم حضرت معصومه به اندیشه نیل تا فرات رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: علی رغم اینکه قطعنامه هایی حضور رژیم صهیونیستی را در برخی اراضی ممنوع کرده اما هیچ پایبندی از جانب این رژیم نسبت به آن نبوده و رویه اشغال زمین‌ها و شهرک‌سازی‌ها را ادامه می‌دهد. عملیات طوفان الاقصی پاسخی به ۷۵ سال زورگویی، اشغال، جنایت و آدم‌کشی رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۳۸ سوره مبارکه حج، با تأکید بر این که خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند و هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل حماس، جبهه مقاومت و حمایت از جوانان مؤمن و غیور سرزمین‌های اسلامی، جهان اسلام به سمت عینیت‌بخشی به آیات الهی حرکت کرد؛ مبتنی بر آیه شریفه «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»؛ فریاد و شیون فلسطینیان برای مقابله با ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی رویکردی قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با قرائت آیه، «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا» گفت: اگر در مقابل ظالم ایستادگی نکنیم؛ هیچ کلیسا، کنیسه، صومعه و مسجدی نخواهد ماند. رژیم صهیونیستی هیچگاه طرف‌دار شریعت حضرت موسی نبوده و بیت‌المقدس را صرفاً برای نابودی اصل دین می‌خواهند.

وی با اشاره به شکست هیمنه اسرائیل طی عملیات «طوفان الاقصی»، تصریح کرد: با این که پایبندی به امان از اصول مهم تمام جنگ‌های بود، اما رژیم خبیث صهیونیستی همواره به تعهد و امان‌نامه خود خیانت کرده است؛ کودک کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی جدیدترین و تنها یکی از هزاران خیانت این رژیم است.

استاد جامعه المصطفی با اشاره به روایتی از رسول خدا افزود: هرکسی حق مظلومی را در مقابل ظالم بگیرد، هم‌نشین رسول‌الله (ص) خواهد شد؛ امام سجاد (ع) در فرازهایی از دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، دفاع‌نکردن از بنده‌ای که در حضور انسان به او ستم شده را ظلمی نابخشودنی توصیف می‌کنند.

هنرمندان نباید مقابل ظالم ساکت باشند

وی دفاع از مظلوم را تأکیدی دینی و وظیفه‌ای همگانی دانست و با بیان اینکه هنرمندان، شعرا، تریبون‌داران و فعلان فضای مجازی، نباید در مقابل ظلم به زنان و کودکان فلسطینی ساکت باشند، خاطرنشان کرد: سکوت در مقابل ظلم از گناهان کبیره و مورد لعن الهی است و وقتی قومی در مقابل ظلم و فساد سکوت کند، عذاب الهی دامن‌گیر تمام آن قوم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه کجایند آنهایی که با کوچک‌ترین حادثه کشور را به آشوب کشانند تا ببیند و بشنوند، فریاد «یا للمسلمین» گوش فلک را کر کرد و ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را منعکس کنند، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از تفرقه مسلمانان و سکوت کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند.

ارسال نظرات