۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۴۴۲۵۷
تولیت حرم شاهچراغ:

جریان مقاومت در فلسطین، الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران است

جریان مقاومت در فلسطین، الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران است
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: ضربه‌ای که رژیم جعلی اسرائیل از حمله طوفان الأقصی متحمل شده، در طول حیاتش بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس ،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در پنجاهمین جلسه از سلسله مباحث «جهاد تبیین» با اشاره به شهادت جمع زیادی از مردم مظلوم فلسطین در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار کرد: خوب است در ماهیت جعلی رژیم صهیونیستی دقتی داشته باشیم. در گذشته‌ی تاریخی و نقشه‌های قدیم جهان، کشور فلسطین وجود داشته اما کشوری به نام اسرائیل وجود خارجی نداشته است. طی یک نقشه و طراحی پیچیده با محوریت انگلیس، جریانات پیچیده صهیونیستی در جهان، با غول‌های سرمایه‌داری بزرگ که در زمان طاغوت به ایران نیز رفت و آمد داشتند، جریانی به نام صهیونیسم را شکل دادند و به تدریج طبق وعده‌های ساختگی خود با پاسپورت و ویزای فلسطینی به سمت سرزمین‌ موعود حرکت کردند و آرام آرام درصد بسیار کمی شاید حدود دو درصد از زمین‌های آنجا را خریداری نموده و مقدمات مالکیت خود را فراهم و وجب به وجب آنجا را اشغال کردند.

وی تصریح کرد: برای همه روشن است که ملتی به نام اسرائیل وجود خارجی ندارد و کسانی‌که امروز در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند یا ایرانی هستند، یا اوکراینی، روسی، آلمانی، آفریقایی و سایر ملیت های دیگر، که آرام آرام اینها را به آنجا بردند و امکاناتی از جمله زمین و مسکن و کشاورزی در اختیار آنها قرار داده و در نهایت ادعای مالکیت بر فلسطین را مطرح کردند. صهیونیست ها میلیون ها فلسطینی را در دنیا آواره کردند. در کل دنیا و هر کدام از کشورهای اروپایی، آمریکایی، عربی و آسیایی، فلسطینی‌ها حضور دارند، که بعضاً دارای موفقیت و صاحب مال و فروشگاه و برندهای جهانی بودند، اینها را در دنیا آواره کردند و خود به جای آنها نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: سال گذشته در شهر قدس افرادی بودند که درِ خانه‌ها را می‌زدند و پیرمرد و پیرزنی که نسل اندر نسل در آنجا زندگی کردند را به زورِ سربازان اسرائیلی بیرون رانده و ادعای مالکیت خانه را می‌کردند. اسرائیل یک رژیم صد درصد جعلی با دسیسه انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است که تا به امروز هم با کمک آنها سرِپاست و چیزی از خود ندارد. زمانی که یک گروه مسلحی از مقاومت حمله می‌کند، اینها سراسیمه از آمریکا تقاضای کمک می‌کنند. این بدان معناست که اسرائیل هیچ هویتی از خود ندارد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی به تشریح رویکردهایی که پیرامون رژیم اشغالگر قدس مطرح است، پرداخت و گفت: نکته دیگر اینکه از هفتاد و پنج سال پیش که جریان اشغال شروع شده، سه رویکرد در رابطه با اسرائیل وجود داشته است. یک رویکرد؛ مقابله اعراب با اسرائیل است که همانگونه که مستحضرید یک جنگ جدی شروع شد(جنگ شش‌روزه ۱۹۶۷میلادی)؛ از یک طرف مصر، اردن و سوریه در مقابل اسرائیل قرار گرفتند و اسرائیل با کمک کشورهای اروپایی و غربی ظرف مدت چند روز بخش‌های مختلفی از هر سه کشور را گرفت و جنگ را به نفع خود تمام کرد. اکنون بخشی از سرزمین‌های اشغالی متعلق به مصر، بخشی متعلق به اردن و بخشی نیز متعلق به سوریه است.

وی ادامه داد: مدتی بعد فاش شد که دامادِ جمال عبدالناصر که رهبری جناح عربی را در مقابل اسرائیل به عهده داشت، جاسوس اسرائیل بوده است و این شکست به‌دلیل جاسوسی‌هایی بوده که در درون خانه جمال عبدالناصر شکل گرفته بود. خیانتی که خود اعراب به خودشان کردند و این شکست بزرگ، متوجه اعراب شد. اعراب پس از این شکست به تدریج از موضع خود کوتاه آمده و تا به امروز عقب‌نشینی کردند.

استاد دانشگاه تهران در توضیح دومین رویکردی که در برابر رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: جریان دیگر جریان غرب‌گرای فلسطینی در مقابل اسرائیل بود؛ این جریان به اصطلاح روشنفکر غربگرا که طی یک قرن گذشته در ایران نیز وجود داشته است، امیدوار کمک آمریکا، غرب، سازمان ملل و شورای امنیت و دلبسته به اینها بودند. یاسر عرفات یک دانشجوی انقلابی فلسطینی و از جمله این افراد بود. زمانی‌که مرحوم نواب صفوی به سمت بیت المقدس رفت، نواب از یاسر عرفات پرسید که شما چه می‌کنید؟ گفت: من دانشجوی دانشگاه قاهره هستم. نواب پرسید اکنون که کشور شما را اشغال کردند چرا برای درس خواندن به اینجا آمدید؟ این سخن نواب همچون تلنگری بود که شروع حرکت یاسر عرفات را رقم زد و جزو گروه‌های مبارز فلسطینی، و بعدها رهبر نهضت آزادی‌بخش فلسطین شد. البته این طیف سیاسی، همیشه نگاه به غرب داشتند. امروز هم همین است؛ اینها امید یاری از آمریکا دارند. از عجائب روزگار است که هنوز هم افرادی مانند محمود عباس و جریانی که حکومت خودگردان را تشکیل دادند، وجود دارند که گویا دنبال قلعه‌ای برای زندگی خود و خانواده بوده‌اند و اکنون که آن را دارند بدان دلخوشند. حتی حاضر نیستند در این ایام جنایات اسرائیل را محکوم کنند. آن جریان نیز جریانی کاملاً شکست خورده است که همگان نیز آن را می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در توضیح سومین رویکرد و جریانی که در مواجهه با رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد، گفت: جریان سوم، جریان مقاومت است. این جریان از انقلاب اسلامی ایران و از امام خمینی(رحمة الله علیه) الگو گرفته است. انقلابی که امام(ره) از روز نخست با شعار «نه شرقی، نه غربی» پایه‌گذاری کرد. همه معتقد بودند که اینگونه امکان پذیر نیست و سابقه ندارد که انقلابی بدون اتکا به غرب یا شرق پیروز شده باشد و این حرف محالی است. اما امام(ره) با توکل به خداوند و با عزم راسخ همین مسیر را شروع کردند. در دفاع مقدس نیز علی‌رغم سختی‌ها و فشارها با همین شیوه به پیروزی نائل آمدیم. بسیاری از رزمندگان در جبهه‌ها شاهد تکه تکه شدن عزیزانشان بودند اما مقاومت کردند. و یا رزمندگانی که حتی کرایه رفت و برگشت به منزل را نداشتند و نمی‌توانستند به مرخصی بروند و یا رزمندگانی که تک فرزند بودند و حکم ستون خانواده را داشتند در جبهه‌ها به شهادت می‌رسیدند. اتکا به نفس و توکل به خدای بزرگ، پیروزی بزرگی را رقم زد. این پیروزی در دنیا کم‌نظیر بود. رزمندگان ما در یک جنگ جهانی علیه یک انقلاب نوپا به قدری رشادت از خود نشان دادند که مبادا یک وجب از این خاک کم شود. اقتداری در جمهوری اسلامی رقم خورد که تا سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جریان مقاومت در فلسطین در حقیقت الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امروز تمام ابرقدرت‌ها اعم از آمریکا، فرانسه، انگلیس و ژاپن، یکسره حامی اسرائیل هستند و از ارسال نیروی انسانی و تجهیزات و سلاح کوتاهی نمی‌کنند. درپی عملیات طوفان الاقصی، در روز گذشته تمام ارکان حکومت آمریکا اعم از رئیس جمهور، وزیر جنگ، وزیر امورخارجه و فرمانده سنتکام و نمایندگان شورای امنیت آمریکا، در تل آویو حضور داشتند. آنها با تمام قوا از اسرائیل حمایت می‌کنند تا زمین نخورد. امروز نیز نخست وزیر انگلیس برای پشتیبانی از اسرائیل به تل آویو می‌رود. صدراعظم آلمان نیز به شکلی دیگر، همه و همه از اسرائیل حمایت می‌کنند. از طرف دیگر هیچ راهی برای ورود به غزه برای رساندن آب و دارو به مردم وجود ندارد. در این میان یک گروه مقاومت، متشکل از چند هزار جوان فلسطینی به نام حماس و جهاد اسلامی وجود دارد که در برابر همه قدرت‎‌های جهانی، مستقل روی پای خود ایستاده است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ضربه‌ای که رژیم جعلی اسرائیل از حمله طوفان الأقصی متحمل شده، در طول حیاتش بی‌سابقه است، گفت: اعترافات خودشان حاکی از تلفات دوهزار نفر است. آمار آنها با سانسور قوی همراه است و آمار واقعی تقریبا دوبرابر مقدار ذکر شده است. اینها غیر از آن وحشتی است که در شمال و جنوب اسرائیل و منطقه جولان اشغالی حاکم شده است و ساکنان آن مناطق به مرکز اسرائیل گریخته‌اند. آنجا نیز در تیررس حماس است. تل آویو و حیفا نیز در تیررس مقاومت است.

وی با اشاره به اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در کشور گفت: سال گذشته که شورش‌های کوری را در کشور ما شکل دادند، دختر کردی پس از دریافت تذکر پوشش در تهران، به‌دلیل تمرد، به پایگاه نیروی انتظامی هدای می‌شود که بر حسب اتفاق در آنجا سکته کرده و پس از چند روز فوت می‌کند. تمام کسانی که امروز در مقابل جریان مقاومت قرار دارند؛ آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا، نتانیاهو و صهیونیست‌ها، آن زمان همه فریاد نقض حقوق بشر سر می‌دادند، که این فرد چون مرده است حقوق بشر زیر پا گذاشته شده و ایران باید از سازمان ملل حذف شود، باید از جام جهانی حذف شود. امروز همه این جریانات یکصدا فریاد می‌زنند که اسرائیل حق دارد تمام شهروندان غزه را آواره و نابود کند و در این راستا آب و غذا و دارو را بر هزاران زن و کودک و پیر و بیمار  بسته‌اند، برق را قطع کرده و تمام امکانات را از آنان دریغ کرده‌اند. بیمارستان را یکجا با بمب آمریکایی با خاک یکسان کرده‌اند. حقوق بشر آنها را خوب بنگرید و ماهیت واقعی استکبار را بشناسید و آن را به دیگران نیز بشناسانید. جهاد تبیین همین است. دشمن قداری که روبروی جمهوری اسلامی ایستاده است، این است؛ که کشتن انسان برایش امری عادی است و بالاتر اینکه آنها را انسان به شمار نمی‌آورد. سال گذشته یکی از سیاستمداران فرانسوی به نام جوزپ بورل(مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در اظهاراتی سخیف گفت: «اروپا مانند باغ می‌ماند و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلی های وحشی به باغ های زیبا حمله می کنند!» فکر آنها اینگونه است. برای دختری که به صورت طبیعی سکته کرده و در نهایت در بیمارستان از دنیا می‌رود، چه شورش‌هایی که راه نینداختند و چه‌ها که نکردند. خانم نخست وزیری که در برابر دوربین موهای خود را به نشانه اعتراض قیچی کرد، فیلمی بود که بازی می‌کردند.

تولیت حرم مطهر با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جریانی که پیش آمد مصیبت بزرگی بود. در شریعت اسلام ریخته شدن یک قطره خون انسان بی‌گناه مسأله‌ای سهمگین است و در آن شکی نیست. اما بحمدالله دستاوردهای سیاسی این جریان بسیار ارزشمند است. نسل جوان ما شاید اسرائیل را به خوبی نمی‌شناخت اما امروز خوب متوجه شدند. دنیا امروز اسرائیل را به خوبی شناخت. فلسطینی‌های غرب‌گرا و پیروان مکتب عربیسم یادشان رفته بود که اسرائیل هر لحظه ممکن است آنجا را نابود کند، اما به برکت این اتفاق، این موضوع بر همه روشن شد. آگاهی و بیداریی که این جریان به جامعه جهانی و ملل جهان بخشید با هیچ وسیله دیگری امکان‌پذیر نبود.

وی اظهار کرد: ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا ایران با این همه موشک، مستقیم وارد عمل نمی‌شود؟ در پاسخ باید گفت قرار نیست که جمهوری اسلامی مردم فلسطین را نجات دهد، بلکه مردم فلسطین باید خودشان حرکت کنند. اتفاقاً دشمن برای ورود ایران لحظه‌شماری می‌کند تا به دنیا اعلام کند که خود فلسطینی‌ها نمی‌خواستند و به دنبال صلح بودند اما ایران اجازه نداد؛ اعراب به دنبال صلحند اما ایران مانع آن است و ایران را به عنوان مانع ایجاد صلح در منطقه معرفی کنند. یعنی همان تِزی که سالهاست برای آن تلاش کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در خصوص موضع ایران پیرامون جنگ غزه گفت: جمهوری اسلامی دائماً پشتیبانی خود را اعلام کرده است. کمک فراوانی هم در این خصوص داشته است. تمام دنیا از همه کشورها سلاح خریداری می‌کنند و این یک عُرف بین المللی است. اما اینکه جمهوری اسلامی با اسرائیل درگیر شود، در این مقطع زمانی هم خواسته آمریکا و هم اسرائیل است، برای اینکه ایران را یک محور ضد صلح و یک محور تروریستی معرفی کرده و یک اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کنند. بحمدالله رهبران جمهوری اسلامی در فضای سیاسی دنیا آنقدر تجربه دارند که فریب این جریانات را نخورند. این جریان نیازی به حضور جمهوری اسلامی ندارد. اگر قرار است اتفاقی بیفتد، محور مقاومت از چند جهت اسرائیل را محاصره کرده است. یعنی از یک طرف حماس و جهاد اسلامی، از یک طرف حزب الله لبنان، از یک طرف سوریه و از طرف دیگر یمن قرار دارد و اگر بنا باشد اتفاقی رخ دهد و شرایط زمانی اقتضا کند، همین‌ها کار را تمام خواهند کرد و نیازی به حضور جمهوری اسلامی به صورت مستقیم در جنگ نیست. لذا دولت جمهوری اسلامی دائماً برای رساندن آب، غذا، دارو و کمک‌های مردمی در حال تلاش است که راه غزه باز شود و امکانات در اختیار مردم آنجا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قطعاً حماس و جهاد اسلامی برای هر موقعیتی برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: چنین نیست که حماس و فلسطینیان، حمله ای سهمگین بدین صورت را شروع و تا اعماق سرزمین اشغالی نفوذ کرده و بخش‌های زیادی را درگیر و فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل را به طرز بی‌سابقه به قتل برسانند و فکر مراحل بعد را نکرده باشند. اگر نیاز باشد، محور مقاومت در کل دنیا آمادگی همکاری دارند. بمباران بیمارستان المعمدانی همه آزادی‌خواهان دنیا را متقاعد کرد که باید اسرائیل را مهار کرد. ما به سهم خود باید تبیین را جدی بگیریم. امام (ره) بارها فرمودند: «مسأله فلسطین، مسأله اصلی جهان اسلام است». فلسفه ایجاد رژیم جعلی اسرائیل در منطقه این است که جهان اسلام هیچ‌گاه به قدرت بالقوه ذاتی خود دست پیدا نکند. یک غده سرطانی را در میان کشورهای اسلامی ایجاد کردند که دائماً میان کشورهای اسلامی اختلاف بیندازد و آنها را تضعیف کند و مشکلات مرزی و جغرافیایی ایجاد کند و هدف نهایی اینکه جهان اسلام به اقتدار نرسد.

تولیت حرم مطهر گفت: امیدواریم با عنایت خدای متعال، سران کشورهای اسلامی بیدار شوند. امت اسلامی بیدارند اما گاهی سران کشورهای اسلامی مانع راهند. از خدا می‌خواهیم اگر بیدار نمی‌شوند، لا اقل خیانت هم نکنند. اینکه برخی از این سران پیشنهاد می‌دهند که مردم غزه در یک بیابان اسکان یابند(صحرای سینا در مصر)، مقدمه یک خیانت بزرگ است که خواست اسرائیل است و مع الاسف برخی سران کشورهای اسلامی پیشنهاد آن را شروع کرده‌اند. وظیفه ماست که واقعیت اسرائیل را تبیین کنیم. در گذشته فجایع «صبرا و شتیلا و قانا» اتفاق افتاده است. حادثه «قانا»(۱۸ آوریل ۱۹۹۶)، مشابه حادثه بیمارستان المعمدانی بود که طی آن اسرائیل، پناهندگان فلسطینی جنوب لبنان را به بهانه امنیت، روانه پناهگاه سازمان ملل کرد و سپس آن را بمباران نمود. «صبرا وشتیلا»( از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲) نیز فاجعه عظیمی برای جهان اسلام بود که طی آن اسرائیل نهایت خباثت را به خرج داد و امروز نیز همه با چشم خود، عمق خباثت صهیونیسم را نظاره‌گریم.  

ارسال نظرات