۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۴۴۲۵۸
رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران خبر داد؛

مشارکت پررنگ مساجد در فعالسازی ۴۷ مدرسه

مشارکت پررنگ مساجد در فعالسازی ۴۷ مدرسه
رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: طرح آرمانشهر ۱ توانست با همکاری و تعامل بین مساجد و آموزش و پرورش، ۴۷ مدرسه را در تابستان تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی فعالین فرهنگی و تربیتی طرح آرمان منطقه یک که با حضور حجت الاسلام محسن کرمانی رئیس امور مساجد شمیرانات، حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، ائمه جماعات مساجد منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردارمنطقه یک و سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یک و... برگزار شد، گفت: در طرح آرمانشهر1، بیش از ۴۸ هزار دانش آموز از طریق مساجد شهر تهران در برنامه های اردوگاه‌های شهید چمران و شهید با هنر حضور یافتند و از برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، تفریحی و...آن استفاده کردند و در کل بیش است ۵۵ هزار نوجوان تهرانی تحت پوشش طرح شهید آرمان علی وردی قرار گرفتند.

وی افزود: در طرح آرمان شهر۲، که مربی محوری خواهد بود، مساجدی که از نیروهای جوان و مسجدی در آموزش‌ها بهره ببرند و سطح کیفی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را رونق و ارتقا دهند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که امیدواریم تا پایان این طرح که ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ است، ۷۰۴ مدرسه تهران تحت پوشش قرار گیرند.

مشارکت پررنگ مساجد در فعال سازی ۴۷ مدرسه

شیرنژاد با اشاره به آموزش‌های در نظر گرفته شده در طرح آرمان شهر 2 گفت: آموزش خانواده و مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش در ۱۷ سرفصل با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تهیه و در مساجد آموزش داده خواهد شد.

شهردار منطقه یک نیز در این هم اندیشی با اشاره به طرح آرمان شهرکه از برنامه‌های دکتر زاکانی و با هدف اتصال سه ضلع مسجد، خانواده و مدرسه درفعالیت‌های محلات بود گفت: در این طرح، مسجد به عنوان محور فعالیت‌های مختلف در محلات شناخته می‌شود و این فرصت به جوانان داده می‌شود که بتواند در محل زندگی خود به ارایه آموزش بپردازند.

وی با تاکید بر حمایت شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی مساجد گفت: مساجدی که فعالیت بیشتری داشته باشند به طور حتم از حمایت بیشتر شهرداری برخوردار خواهند شد و ردیف بودجه کمک به مساجد در حال واگذاری است تا فعالیت‌های فرهنگی ورزشی و تفریحی برای دانش‌آموزان در طرح آرمان شهر ۲ ارتقا یابد.

صباغ با تشکر از همراهی ائمه جماعات مساجد گفت: ائمه جماعات، دلگرمی محلات هستند و باعث ارتباط مساجد و مدارس می‌شوند و با کمک این عزیزان ما توانستیم این طرح را به بهترین شکل در منطقه اجرا نماییم.

گفتنی است، در پایان این هم اندیشی از ائمه جماعات و مسئولین فعال کانون های فرهنگی منطقه یک تقدیر شد.

مشارکت پررنگ مساجد در فعال سازی ۴۷ مدرسه

ارسال نظرات