۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۴۴۲۶۴

برگزاری نشست های علمی هسته های حل مسأله بنیاد شیخ انصاری

برگزاری نشست های علمی هسته های حل مسأله بنیاد شیخ انصاری
نشست های علمی هسته های حل مسأله بنیاد شیخ انصاری(ره) به منظور ارزیابی محتوایی آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست های علمی هسته های حل مسئله بنیاد شیخ انصاری(ره) به منظور ارزیابی محتوایی آغاز به کار کرد. این جلسات را می توان پایانی بر فعالیت هسته های علمی سال گذشته که تحت عنوان طرح هسته های علمی شهید بیاضی زاده ذیل دفتر نخبگان حوزه علمیه قم برگزارشده، دانست که پس از گذشت 9 ماه از فعالیت ارزشمند هسته های علمی امروز شاهد به ثمر رسیدن محصولات نهایی ایشان بودیم.

علی پور معظم مسؤول هسته های علمی بنیاد شیخ انصاری در رابطه با نشست های هسته های علمی حل مسئله بیان داشت: در سال گذشته حدود 100 نفر از طلاب و فضلای مستعد حل مسئله در 13 هسته علمی فعالیت خودشان را شروع کردند. در طی این مدت هسته های علمی علاوه بر مطالعات روزانه و جلسات هفتگی مستمر از دوره های عمومی و تخصصی برای ارتقا سطح کیفی خود بهره بردند. بعد از رسیدن به خروجی و محصول نهایی، برای هر کدام از هسته های علمی نشست های علمی طراحی شد تا محصول خود را در یک فضای علمی به محک نقد گذاشته تا در نهایت به رشد کیفی و کمی کار افزوده شود.

وی در رابطه با موضوعات و ارائه دهندگان این نشست ابراز داشت: در این جلسه، سه نشست برای سه هسته علمی با موضوعات 1_ بررسی خلق پول بانک های عامل با ارائه حجه الاسلام مادر شاهی و استاد ناقد، حجه الاسلام عباس شفیعی نژاد  2_ زن در عقلانیت انقلاب اسلامی با ارائه حجه الاسلام امین اسدپور و استاد ناقد حجه الاسلام محمد رضا زیبایی نژاد 3_ فقه و قانونگذاری در ایران با ارائه حجت الاسلام محمد جواد تاکی و استاد ناقد، دکتر حکمت نیا برگزار شد.

خلاصه ای از محتوای ارائه دهندگان:

جلسه اول با موضوع بررسی خلق پول بانک های عامل: استاد مادرشاهی در این جلسه گزارشی از فعالیت انجام شده را دادند و بعد از مشخص کردن مراد خود از خلق پول به معایب فراوان این نوع از خلق پول پرداختند. البته تاکید ایشان بر روی این نکته حائز اهمیت بود که در مواجهه با خلق پول و پیدا کردن راه برون رفت از وضعیت فعلی می توان دو رویکرد داشت اول اینکه با نگاه نقطه ای به مشکل و پیدا کردن شواهدی از فقه، به رفع و رجوع مشکل پرداخت و رویکرد دوم اینکه ابتدا به ساختار ها وضع های موجد مشکل پرداخت و بعد از تعیین وضعیت ریشه ای مشکل به ارائه نظام مبتنی بر فقه ارائه راهکار داد. در همین راستا نظامی جایگزین برگرفته از تراث علمی حوزوی شیعی که نظام ضمان شیعی باشد به عنوان جایگزین ارائه دادند.

ارسال نظرات