۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۳۵۹
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا تشریح کرد؛

تشابه کودک کشی صهیونیست‌ها در غزه با جنایت‌های فرعون

تشابه کودک کشی صهیونیست‌ها در غزه با جنایت‌های فرعون
استاد خارج فلسفه حوزه علمیه قم با اشاره به کودک کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه گفت: این سنت خداوند مقتدر است که به دست فرعون، فرعون را به نابودی می‌کشاند و او با ظلم خود، امت موسی را شکل داده و خودش را نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا استاد علوم عقلی حوزه علمیه قم در درس خارج فلسفه خود با اشاره به بیان کتاب «فص موسوی» از فصوص الحکم نوشته ابن عربی در خصوص قتل کودکان توسط فرعون اظهار داشت: بحث بر روی این است که در آن زمان حادثه‌ای رخ می دهد و فرعون با خبر می‌شود که فرزندی در آینده می آید که قدرت او را متزلزل می‌کند و برای جلوگیری از زنده ماندن حضرت موسی، فرزندان تازه متولد شده را به قتل می‌رساند.

وی افزود: اگر عالم، صحنه حکمت الهی است، آیا فرزندانی که توسط فرعون به قتل می‌رسند از باب تصادف است؟ یعنی ما زمانی از سطح خرد به مسئله نگاه می‌کنیم و اراده و قدرت فرعون و ظلم او را می بینیم؛ اما اگر از یک منظر الهی به مسئله نگاه کنیم به این صورت که در عالم، همه جنود الهی هستند و خود این امر نیز در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن، دارای ایفای یک نقش است.

مدیر گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیان داشت: بحث نویسنده کتاب فص موسوی این است که -به تعبیر من- «اخذ عزیز مقتدر» است که به دست فرعون، خود فرعون را به نابودی می‌کشاند؛ یعنی فرعون با ظلمی که درحال انجام است، امت موسی را شکل می دهد؛ زیرا این کودکان به خاطر قربی که به خداوند دارند، والدین و بزرگان را به تسخیر خود در می‌آورند و به خدمت گرفتن، نشانه داشتن یک نوع علّو است و این علّو را کودکان دارند و این سبب می شود تا بر دیگران تاثیر گذارد تا کودکان بتوانند بر آنان تاثیر گذارند.

وی افزود: کودکانی که حدیث عهد خداوند هستند، وقتی که به مقتل برده می‌شوند، نفس آنان از بین نمی‌روند و قصاص های این خون ها «خود انباشت» می شود و به تعبیر این کتاب، خون این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتری اجتماع پیدا می‌کنند که امت موسی را تشکیل دهند و این مسئله در سنت الهی عمل می کند؛ چنان که درباره فرعون این گونه شد و او را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به تشابه جنایت های رخ داده در غزه توسط رژیم صهیونیستی با جنایت‌های فرعون و سنت های الهی نابودی ظالمان خاطرنشان کرد: امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل و جنایت‌هایی که نسبت به کودکان و مظلومان غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌گیرد، کافی است تا سنت الهی عمل کند. دست انتقام الهی با این ظلم‌ها در حال قدرت و قوت گیری است تا گریبان ظالمان گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. تنها این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.

وی افزود: گاه حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم، درحالی که نظام عالَم، نظامی است که روابط دنیایی، ظاهر آن است؛ ارتباطات وجودی در سطحی عمیق‌تر شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه تنها در روابط نیست؛ بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا در پایان تاکید کرد: سنت الهی به دست خود ظالمان درحال پیاده شدن است تا ان شاءالله انتقام مظلومان از ظالمان گرفته شود.

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات