۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۴۴۳۸۹
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

گسترش اقدامات دینی، علمی و اجتماعی از وظایف قطعی روحانیت است

گسترش اقدامات دینی، علمی و اجتماعی از وظایف قطعی روحانیت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: گسترش اقدامات دینی، علمی و اجتماعی از وظایف قطعی روحانیت است و تلاش خواهیم کرد این وظیفه به بهترین وجه ممکن اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری امروز در دیدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور و همچنین فرمانده و جمعی از مسئولان انتظامی کرمانشاه، اظهار داشت: حضور میدانی مسئولان و فرماندهان انتظامی کشور برای بررسی مسائل مایه خوشحالی است و انسان را به نتایج کارها، برنامه‌ها و اقدامات امیدوار می‌کند.

وی با بیان اینکه فراجا مجموعه‌ای انقلابی و حزب‌الهی است، افزود: مواضع صریح، روشن و کاملا بر اساس ملاک‌ها و معیارهای شرعی و قانونی از سوی مجموعه انتظامی قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها در عرصه کار فرهنگی گفت: ما در عرصه کار فرهنگی و در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های دست‌اندر کار هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ابراز کرد: اقداماتی که در عرصه اجتماعی از سوی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی انجام می‌گیرد، نیازمند فراهم‌سازی مقدماتی در زمینه‌های فرهنگی، اطلاع رسانی و تعلیم و تربیت است و همه دستگاه‌های ذیرط باید در این راستا وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مقدمات و بستر فرهنگی کار فراهم شده و از جهت فکری توجیهات شرعی و قانونی لازم انجام شود، کار مجموعه انتظامی در عرصه ایجاد امنیت و اعمال قانون بسیار روان‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی با انقلاب بر نمی‌دارد، اظهار داشت: طبیعی است که در چنین صحنه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان بخش امنیت مقتدرانه در صحنه حضور پیدا کنند و با استقامت، ایستادگی و اقتدار موجب نا امیدی کامل دشمن شوند، چنانچه این امر اکنون محقق شده است.

امام جمعه کرمانشاه با مقایسه کار انتظامی کشور با پلیس سایر کشورهای دنیا، تصریح کرد: در سایر کشورها آنچه که برای پلیس تعریف شده صرفا برخورد مقتدرانه است اما در ایران اسلامی کار و ماموریت انتظامی علاوه بر بعد اقتدار دارای بعد مردم‌داری، محبت و عطوفت نیز هست و این تفاوت نشأت گرفته از مبانی اعتقادی متفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است.

وی اقتدار توأم با مظلومیت را یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این وجهه و ویژگی مقتدر مظلوم در مجموعه ماموریت‌های اجتماعی که برای فراجا تعریف شده کاملا مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت فرهنگ‌سازی و فعالیت فرهنگی در حوزه نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: حضور در جمع جوانان و گسترش اقدامات دینی، علمی و اجتماعی از وظایف قطعی روحانیت است و تلاش خواهیم کرد این وظیفه در استان به بهترین وجه ممکن اجرایی شود ./1400/

ارسال نظرات