۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۴۴۶۸
کتابنما؛

کتاب ستاره صبح انقلاب روانه بازار شد

کتاب ستاره صبح انقلاب روانه بازار شد
کتاب "ستاره صبح انقلاب" نوشته حسینیان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کتاب "ستاره صبح انقلاب" با خاطرات دوران کودکی و نوجوانی شهید سید مصطفی خمینی آغاز و سپس از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی علامه شهید روایت‌های نابی بیان می‌کند و مبارزات وی در کشورهای ترکیه و عراق و چگونگی به‌شهادت‌رسیدن شهید سید مصطفی خمینی فصل پایانی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

کتاب «ستاره صبح انقلاب» حالات و مقامات شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را روایت کرده و از سوی زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان تألیف شده است. مؤلف در فصلی از این پژوهش، تکاپوی مبارزاتی آن بزرگ را به ترتیب پی آمده انعکاس داده است: «آیت‌الله مصطفی خمینی که از آغاز نهضت همواره از حامیان آن بود، به دنبال تبعید امام خمینی مبارزه‌ای را که بر ضد رژیم شاه آغاز شده بود، تداوم می‌بخشید. در این دوران وی برای رهبری نهضت، چون مشاوری امین و معاونی پرتلاش بود و دامنه مبارزات را سرتاسر جهان پرتو می‌گسترد. یکی از منابع ساواک، جایگاه او را در مبارزات سیاسی امام‌خمینی چنین تشریح می‌کند: خمینی که در حال حاضر طرفدارانش تشکیلاتی مانند تشکیلات احزاب به وجود آورده‌اند که این تشکیلات قسمت‌های مختلف من جمله قسمت اطلاعاتی، تبلیغاتی، مالی و ... دارد و تمامی فعالیت‌ها و نقشه‌های اساسی ویژه بدون استثنا تحت نظر و سرپرستی شخص خمینی بوده و طرح‌ها نیزبه وسیله وی تهیه و پیاده می‌شود و در این راه صرفاً مصطفی پسر بزرگ وی، مسئول اجرای کار‌های وی بوده است

کتاب "ستاره صبح انقلاب" در کتابخانه تخصصی جهاد و شهادت مؤسسه روایت سیره شهدا موجود است و به‌صورت امانی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


کتاب 

ارسال نظرات