۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۴۴۴۹۰

۱۳ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در یک هفته گذشته

۱۳ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در یک هفته گذشته
وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد در یک هفته گذشته ۱۳ مورد حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد بین ۱۷ تا ۲۴ اکتبر (۲۵ مهر تا دوم آبان) ۱۳ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه صورت گرفته است. 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد دست‌کم ۱۰ بار به صورت جداگانه در عراق و ۳ بار به صورت جداگانه در سوریه هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته‌اند. 

وی در ادامه گفت: «هر گونه پاسخ محتمل به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در زمان و مکانی که ما خودمان انتخاب می‌کنیم صورت خواهد گرفت.»

رایدر همچنین مدعی شد پنتاگون قصد دارد به منظور محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه سامانه‌های تاد و پاتریوت را در این منطقه مستقر کند. 

در همین حال روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده ۲۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حملات یک هفته اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه زخمی شده‌اند. 

گزارش این روزنامه حاکی است بزرگترین حمله در روز ۱۸ اکتبر به یک پایگاه آمریکا در منطقه التنف در جنوب شرق سوریه انجام شده که بر اثر آن ۲۰ نظامی زخمی شده‌اند. دو حمله دیگر در همان روز به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد هم به جراحت ۴ نظامی دیگر منجر شد. 

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات