۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۴۴۵۱۸

کشف حجاب کدام بازیگران را ممنوع‌الکار کرد؟ + فیلم

کشف حجاب کدام بازیگران را ممنوع‌الکار کرد؟ + فیلم
بعد از ماه‌ها بحث درباره سرنوشت بازیگران کشف حجاب کرده در یکسال گذشته، با اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 10 بازیگر مطرح زن سینما رسما ممنوع‌الکار شدند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بعد از ماه‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره سرنوشت بازیگران کشف حجاب کرده در یکسال گذشته، با اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 10 بازیگر مطرح زن سینما رسما ممنوع‌الکار شدند؛ به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سال گذشته اتفاقاتی در کشور رخ داد که کشف حجاب را از بعد فرهنگی خارج و به فعلی تبدیل که دارای ابعاد وسیعی در اجتماع بوده است، در این جریان تعدادی از بازیگران هم حضور داشتند که فعالیتشان منافی با مواضع فرهنگی کشور بود.
 
بعد از کشف حجاب تعدادی از بازیگران تا کنون سخنان بسیاری در رابطه با امکان فعالیت آنها شنیده می‌شد، مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند باری از آن صحبت کردند و در نهایت با مساعدت این وزارتخانه فیلم‌های قبلی این بازیگران به دلیل عدم متضرر شدن فیلمساز و تهیه‌کننده امکان نمایش پیدا کرد؛ اما در نهایت امروز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که این بازیگران امکان فعالیت نخواهند داشت.
تعداد بازدید : 3

پیش از این هم حبیب ایل‌بیگی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته بود:«آنها به دلیل محدودیتی که برایشان وجود دارد نمی‌توانند در فیلم‌های سینمایی بازی کنند. آثار قبلی‌شان به تدریج منتشر می شود که مالکان فیلم ها متضرر نشوند. چون سرمایه زیادی خرج شده است. ولی از این به بعد نمی‌توانند در فیلم جدیدی بازی کنند.» به این ترتیب فهرستی شامل چندین بازیگر زن مطرح سینمای ایران ممنوع‌الکار خواهند شد. بازیگرانی چون باران کوثری، ویشکا آسایش، ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، شقایق دهقان، افسانه بایگان، آبان عسکری و... در این فهرست قرار دارند.

 با اعلام نظر صریح صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت و سخنان معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در هفته اخیر، پرونده  ممنوع‌الکاری بازیگران کشف حجاب کرده وارد مرحله‌ای تازه‌ای شد، که پیش از این نیز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ دوم مهرماه سال گذشته نیز گفته بود: «بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.اکثریت اهالی فرهنگ و هنر همراه با قانون هستند اما اگر کسی اصرار دارد که به قانون شکنی تجاهر کند، طبیعتاً قانون نمی‌تواند از او حمایت لازم را داشته باشد.»

 

ارسال نظرات