۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۴۴۶۲۵
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تبیین کرد؛

راهبردهای چهارگانه در زمینه روایت اصولی «طوفان الأقصی»

راهبردهای چهارگانه در زمینه روایت اصولی «طوفان الأقصی»
کرمانشاه ـ  حجت الاسلام ساداتی گفت: در روایت از عملیات طوفان الاقصی مدیریت هوشمندانه حمایت از فلسطین و شور انزجار از رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهارداشت: دشمن در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی یکی از موضوعاتی را که دنبال می کند تطهیر دوران پهلوی است و برای این کار اقدام به تاریخ سازی می کند. 

وی افزود: دوران پهلوی خصوصا در دوران رضاخان مملو از خیانت هایی همچون کشف حجاب، مخالفت با مرجعیت و جلوگیری از برگزاری مراسمات عزاداری محرم است و خیانت هایی هم انجام داده که هنوز هم آثار آن در کشور وجود دارد.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: واگذاری بخش بزرگی از کوه های آرارات به ترکیه در شمال غرب کشور و واگذاری رود هیرمند به افغانستان در شرق کشور در زمان رضاخان انجام شد که امروز باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای مردمان غرب و شرق کشور شده است و باید روایات درستی از این اتفاقات انجام شود تا تاریخ کشور تحریف نشود. 

وی در ادامه با تاکید بر روایت صحیح بعنوان یک وظیفه مهم در جنگ ترکیبی با دشمن اذعان داشت : این روزها که اسرائیل به پشتیبانی آمریکا و غرب در حال جنایت در نوارغزه است هنر روایتگری صحیح طوفان الاقصی باید محور اقدامات ما قرار گیرد. 

حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: در روایت صحیح طوفان الاقصی باید چند راهبرد مهم را دنبال کرد اولین راهبرد این است که روایت ما راهبری و مدیریت هوشمندانه شور اسرائیل ستیزی و احساسات حمایت از مظلومین فلسطین که باید محور قرار گیرد و از مواضع بهانه ساز برای دشمن پرهیز شود. 

وی تصریح کرد: راهبرد دوم باید معرفی آمریکا بعنوان مقصر اصلی در جنایات صهیونیست ها باشد چراکه این شیطان بزرگ سالهاست که با حمایت‌های خود از نابودی اسرائیل با تلاش مذبوحانه جلوگیری کرده و راه را برای جنایات آنها باز می کند.

 امام جمعه شهرستان افزود: امروز از نگاه آمریکا و غرب جنگ خوب و جنگ بد وجود دارد جنگ روسیه علیه اکراین جنگ بد است و باید تمام شود ولی جنگ اسرائیل و کشتار مردم مظلوم فلسطین جنگ خوبی است و باید ادامه یابد و می بینیم که دو قطعنامه برای آتش بس دوطرفه در فلسطین از سوی غربیها وتو می شود و این سقوط تمام ارزشهای اخلاقی و بی آبرویی برای تمام دولت‌هایی است که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند. 

این حوزه علمیه تصریح کرد: راهبرد سوم در روایتگری طوفان الاقصی وجنایتهای رژیم صهیونیستی این است که دستاوردهای عظیم و مبارک حماسه طوفان الاقصی در ابعاد مختلف سیاسی و نظامی و اطلاعاتی و ... را روایت کنیم. 

وی افزود: این عملیات ضربات سنگینی بر پیکره نظام سرمایه داری جهان وارد کرد، غرب و درراس همه آنها آمریکا در حال عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بودند کشوری همچون عربستان علنا می خواست با رژیم صهیونیستی روابط و مناسبات مختلف برقرار کند ولی طوفان الاقصی همه اینها را به هم ریخت.

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: رژیم صهیونیستی در ابتدای عملیات ادعا می کرد ظرف دو روز بصورت زمینی وارد نوار غزه خواهد شد اما می بینیم بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز همچنان جرات ورود به نوار غزه را ندارند چون قدرت گروههای مقاومت را می دانند و لذا فقط به بمباران وحشیانه نوار غزه می پردازند.

وی در ادامه به راهبرد چهارم در روایت اصولی طوفان الاقصی اشاره کرد و عنوان داشت: وظیفه ما تشویق و ترغیب به همصدایی داخلی و آوردن همه جناح ها ‌و احزاب مختلف پای حمایت از مظلومین فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی است این حماسه الهی خوشبختانه همچنان باعث ایجاد وفاق حداکثری در دوشعاع منطقه ای و جهانی در حمایت از آرمان فلسطین شده است و لذا این واقعه می تواند رویدادی وحدت آفرین برای تحقق وحدت کلمه و اتحادملی باشد. 

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در دنیا سردمدار حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم مردم و هم حاکمیت کشور پای حمایت از آرمان فلسطین است اما این کافی نیست ما امروز وظیفه داریم که در این رابطه گفتمان سازی کنیم و فارغ از اینکه این کشور مسلمان یا غیرمسلمان است چون مظلوم هستند و مورد ظلم قرار گرفته اند از آنها حمایت کنیم. 

وی اذعان داشت: امام بزرگوار ما فلسطین را محور اصلی و قلب تپنده جهان اسلام قرارداد و ما باید با گفتمان سازی از فلسطین حمایت کنیم. 

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: رژیم صهیونیستی زمانی با تمام کشورهای عربی جنگید و ظرف شش روز همه آنها را تسلیم می کرد امروز در برابر یک گروه از محور مقاومت به نام حماس ناتوان مانده است و این موضوع باید در روایات ما مورد توجه قرار گیرد.  

وی با اشاره به هشتم آبان روز شهادت شهید حسین فهمیده افزود: هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی است که لازم است این روز و یاد و خاطره تمام شهدای دانش آموز را گرامی بداریم./1400/

ارسال نظرات