۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۴۴۵۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

جشنواره «سلاله» در ۳۷ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار شد

جشنواره «سلاله» در ۳۷ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: جشنواره سلاله در راستای رقابت درون خانوادگیست که این جشنواره در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره سلاله اظهار داشت: این جشنواره در راستای رقابت درون خانوادگی است که این جشنواره در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: جشنواره سلاله در نوع خودش یک حرکت جدید و قابل توجه است که در راستای تقویت فعالیت‌ها از تجربیات سایر خدام و متولیان بقاع متبرکه سطح کشور می توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۵ بقعه متبرکه وجود دارد، گفت: در این جشنواره 37 بقعه متبرکه حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ بقعه مربوط به بزرگان دیانت یارستان است و تعداد دیگری از این بقاء متبرکه مربوط به علما و بزرگانی است که منتسب به ائمه اطهار(ع) هستند که از آن میان می‌توان به وجود با برکت بقعه احمد بن اسحاق(ره) اشاره کرد.

وی گفت: از دیگر بقاع معروف و با برکت می‌توان به بقعه منتسب به جناب ویس که از اصحاب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است اشاره کرد این شخصیت بزرگوار در دلدادگی و پیروی از پیامبر نمونه است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: بقیه بقاع متبرکه موجود در استان از نوادگان و بزرگانی هستند که منتسب به ائمه هدی می‌باشند.

وی گفت: در استان ما بقاع متبرکه‌ای وجود دارند که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند مانند بقعه حضرت عبیدالله در حجیج که هم مورد تکریم اهل بیت است و هم اهل تشیع در حقیقت از این بقعه می‌توان به عنوان ظرفیتی برای تقریب مذاهب نام برد.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه ثمره جشنواره ارزش مستندسازی را نشان می‌دهد، گفت: بقاع متبرکه و مراکز افق و متصدیان این امر در این جشنواره به این نتیجه رسیدند که هیچ کاری را بدون پیوند و پیوست رسانه‌ای نمی‌شود به نحو احسن انجام داد./1400/

ارسال نظرات