۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۴۴۶۵
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

بانو خاموشی نسبت به تربیت بانوان بر اساس متون اسلامی همت ویژه ای داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مراسم تشیع بانو خاموشی گفت: ایشان نسبت به تربیت بانوان بر اساس متون آیات و روایات همت ویژه ای داشت.
2/ حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي
حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مراسم تشیع پیکر مدیر و موسس مدرسه علمیه نرجس مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بانو خاموشی از معدود افرادی بود که نسبت به تربیت بانوان جامعه اسلامی بر اساس آیات و روایات دغدغه داشت به گونه‌ای که در دهه سی این کار را از منزل خود شروع کرد و دروس اخلاق احکام و تفسیر را ارائه می داد.

وی افزود: پس از انقلاب نیز با همراهی همسرشان که از روحانیان پیشکسوت بود مکانی به نام مکتب نرجس را به این امر اختصاص داد و به مدت 5 سال کلاس ها در این مکان برگزار می شد، تا اینکه به صورت رسمی این حوزه به ثبت رسید؛ اما رژیم طاغوت این امر را بر نتابید و در اواسط دهه پنجاه این مکان به تعطیلی کشیده شد و از آن پس دروس و سخنرانی ها به صورت منزلی ادامه پیدا کرد.

رییس سازمان تبلغات اسلامی کشور تصریح کرد: پس از انقلاب نیز این مدرسه علمیه با تلاش های بانو طاهایی تا جایی پیش رفت که پذیرای طلاب غیر ایرانی مرکز جامعه المصطفی العالمیه شد و اکنون به عنوان یک حوزه مادر با شاخه های متعدد به فعالیت خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه بانو طاهایی علاقه خاصی به تحصیل داشت گفت: حضور جمع زیادی از بانوان در این مراسم نشان می دهد که جامعه ما به این روش تعلیم و تربیت نیازدارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جلسات محوری تفسیر قرآن بانو طاهایی و لقب خادم القرآن ایشان خاطر نشان کرد: اگر به ترویج قرآن و بیان مفاهیم قرآنی و تربیت نیروی انسانی مستعد در مکتب قرآن بپردازیم حوزه های علمیه نقطه ای پویا برای ارائه الگوی رفتاری مناسب به جامعه خواهد بود./930/ت302/ص
ارسال نظرات