۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۴۴۷۹۲
ئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

کسب رتبه دوم کشوری جشنواره سلاله توسط آستان مقدس علی بن باقر مشهد اردهال

کسب رتبه دوم کشوری جشنواره سلاله توسط آستان مقدس علی بن باقر مشهد اردهال
اصفهان – رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از کسب رتبه دوم کشوری جشنواره سلاله توسط آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهداردهال کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمود زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: اخیرا سازمان اوقاف و امورخیریه جشنواره‌ای با نام سلاله برگزار کرد که در این جشنواره عوامل اجرایی بقاع متبرکه با ارائه برنامه‌های خود به رقابت پرداختند.

وی افزود: در این جشنواره عوامل اجرایی بقاع متبرکه از سراسر سطح کشور فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی، مدیریتی، اجتماعی و قرآنی خود را برای نخستین بار به‌صورت موضوعی و با شرح جزئیات در یک جشنواره به رقابت پرداختند.

محمود زاده با اشاره به اینکه این جشنواره از سوی حجت‌الاسلام خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزارشد اظهار داشت: بعد از فراخوان جشنواره در دهه کرامت با وجود حجم کاری بالا در بقاع متبرکه، عوامل اجرایی بقاع فعالیت‌های خود را در این جشنواره ارائه دادند.

وی با بیان اینکه حدود یکهزار و ۲۶۰ امامزاده در این جشنواره شرکت کردند، یادآور شد: بعد از فراخوان استانی و شهرستانی بقاع متبرکه برای حضور در جشنواره و انجام داوری مراحل استانی و کشوری برگزیدگان انتخاب شدند.

محمود زاده با اشاره اینکه خدمات اجتماعی، نماز جماعت، برنامه‌های انقلابی و قرآنی در جشنواره داوری شد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده بالغ بر ۶ هزار فعالیت انجام شده در امامزادگان به جشنواره ارائه شد و در دو سطح استانی و ملی داوری‌های اثار صورت گرفت.

به گفته وی در مرحله استانی، آستان مقدس حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال کاشان موفق به کسب رتبه نخست در بین بقاع متبرکه سطح یک استان اصفهان شد و در مرحله کشوری نیز بعد از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) شهرری، رتبه دوم کشوری بقاع متبرکه کسب کرد.

وی این افتخار بزرگ در استان اصفهان در سالی که کنگره بین المللی حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) برگزارمی شود را مهم و حائز اهمیت دانست از عوامل اجرایی، هیئت امناء، مدیر اجرایی، مسئول فرهنگی، خادمین ثابت و افتخاری، مبلغین و امام جماعت حرم مطهرعلی بن امام محمدباقر (ع) تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است، ۱۲۰ بقعه متبرکه در شهرستان کاشان است و که در این بقاع متبرکه بیش از ۳ هزار نفر بصورت افتخاری مدال خدمت به ذراری اهل بیت (ع) را بر سینه دارند.

شایان ذکر است، امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا مانند جدش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید، اما به دلیل همزمانی ۲۷ جماد الثانی با دومین جمعه از مهرماه سال خور شیدی، مراسم قالیشویان مردم فین کاشان و تشییع نمادین پیکر مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ساله در دومین جمعه از مهر ماه برگزار می‌شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات