۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۴۴۸۳۹

انفجار در ایلات؛ تل‌آویو مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی شد

انفجار در ایلات؛ تل‌آویو مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی شد
رژیم صهیونیستی پس از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه ایلات، مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی در سرزمین‌های اشغالی شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر) در بیست و پنجمین روز نبرد «طوفان الاقصی»، از به صدا درآمدن آژیر هشدار در «ایلات» از بیم نفوذ یک فروند پهپاد به این منطقه و نه شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین خبر دادند. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ابتدا ادعا کرد که یک پهپاد بر فراز آسمان ایلات رصد شده که موجب فعال شدن پدافند هوایی ارتش این رژیم شد اما سپس گزارش داد: «دقایقی پیش یک پهپاد انتحاری را که احتمالا از یمن ارسال شده، پیش از رسیدن به ایلات، سرنگون کردیم».

رسانه‌های صهیونیستی سپس ادعا کردند که این پهپاد که از جانب دریای سرخ آمده، در  ایلات واقع در جنوبی‌ترین منطقه فلسطین اشغالی رهگیری و بر فراز دریای سرخ و در خارج از آسمان ایلات ساقط شده است. 

رسانه‌های صهیونیستی همچنین ادعا می‌کنند که مبدأ این حمله پهپادی، به احتمال زیاد از یمن بوده است. این ادعا در حالی است که صدای آژیر در تمام بندر ایلات و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف آن به صدا درآمده و صدای شنیده شدن انفجار نیز در این مناطق تایید شده است و منابع صهیونیستی نیز از شنیده‌شدن حداقل ۳ انفجار در منطقهٔ ایلات گزارش می‌دهند.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه پیش (۲۹ اکتبر) ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفته بود: «عملیات طوفان الاقصی تمامی چیزیهایی را از بین خواهد برد که اسرائیل و امپریالیسم جهانی ایجاد کرده بود. لذا دیگر در جهان عرب، چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت..اتاق عملیاتهای مشترکی وجود دارد که برای مقابله با هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی در خصوص یورش [زمینی] به غزه، فعالیت می‌کند».

این مقام یمنی با تأکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا برای این است که ملت یمن به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین عمل نکند، تصریح کرد: «به برادران فلسطینی می‌گویم که همه با شما هستند، از ملتها گرفته تا جنبشهای مقاومت تا اینکه این حمله وحشیانه شکست بخورد».

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و سالهای متمادی محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم به شمار می‌رود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. تلویزیون رژیم صهیونیستی، روز گذشته شمار کشته‌های اسرائیلی را ۱۵۳۸ نفر اعلام کرده است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات