۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۴۴۸۵۰

نتانیاهو: جنگ در غزه وارد مرحله سوم شده است

نتانیاهو: جنگ در غزه وارد مرحله سوم شده است
نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شد که جنگ در غزه وارد مرحله سوم شده و عملیات زمینی در غزه توسعه خواهد یافت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در صفحه ایکس خود (توئیتر سابق) مدعی شد که ارتش اشغالگر برنامه نابودی حماس را با برنامه پیش می‌برد.

او پس از نشست شب گذشته کابینه خود، نوشت: «ما در اوج نبرد هستیم و برای خودمان یک هدف واحد یعنی نابودی توانایی‌های نظامی و اداری حماس تعیین کرده‌ایم و این کار را با برنامه انجام خواهیم داد».

نتانیاهو افزود: «مرحله اول به پایان رسیده و مرحله دوم که حمله هوایی است همچنان ادامه دارد و جنگ اکنون با توسعه حمله زمینی در غزه وارد مرحله سوم شده‌ است؛ ارتش ما این مرحله را با گام‌های محکم و حساب شده خواهد برداشت و به شکل برنامه‌ریزی شده پیش خواهد رفت».

اصرار نتانیاهو به ادامه کشتار مردم غزه در حالی است که نشریه «وال استریت ژورنال» روز گذشته به نقل از منابعی در حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نوشت که اعضای این حزب معتقد هستند که جنگ و بحران در نوار غزه، باعث پایان یافتن عمر سیاسی نتانیاهو خواهد شد.

طبق این گزارش، اعضای حزب نتانیاهو باور دارند که او اکنون فقط برای بقای سیاسی خود در رژیم موقت صهیونیستی جنگ با نوار غزه را ادامه می‌دهد اما برای مدت زیادی در قدرت باقی نخواهد ماند.

اعضای لیکود به این نشریه گفتند، نتانیاهو در مدت زمان ۳۵ ساله حضور در قدرت، چهره‌ای تقابل‌طلب از خود نشان داده و سعی کرده به همه بگوید آماده جنگ با نه تنها گروه‌های مقاومت فلسطینی بلکه با ایران و کشورهای دیگر است.

جنگ در غزه وارد بیست و پنجمین روز خود شده است که تاکنون بیش از هشت هزار نفر شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر مجروح شده‌اند؛ به گفته وزارت بهداشت غزه حدود دو هزار نفر نیز زیر آوار هستند.

در مقابل نیز به اذعان صهیونیست‌ها حداقل ۳۱۰ نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و بیش از ۲۳۰ صهیونیست به اسارت حماس در آمده است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات