۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۴۴۹۶۱
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان‌شرقی تبیین کرد؛

نقش شهید آیت الله قاضی طباطبایی در افشای ماهیت گروه های انحرافی

نقش شهید آیت الله قاضی طباطبایی در افشای ماهیت گروه های انحرافی
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان‌شرقی به تبیین نقش شهید آیت الله قاضی طباطبایی در افشای ماهیت گروه های انحرافی پرداخت.

حجت‌الاسلام رستم ممی‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، در خصوص سالروز ترور شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و نقش ایشان در رهبری انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: آیت‌الله قاضی طباطبایی به دلیل روشنگری و افشاگری‌ها علیه رژیم پهلوی اولین امام جمعه منتصب امام(ره) در تبریز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. ایشان از نفرات شاخص انقلاب بودند و در ماجرای مدرسه طالبیه که اعلامیه‌های امام توسط رژیم پهلوی جمع‌آوری می‌شد جلوی رژیم ایستاد.

وی ادامه داد: بعدا در تجمع بازاریان و روحانیون نقش اصلی را داشت و یکی از اصلی‌ترین پایه‌گذاران قیام ۲۹ بهمن تبریز بود که با افشاگری‌ها خود منجر به حرکت مردم شد.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آیت‌الله قاضی برای دور ماندن از مردم تبریز توسط رژیم پهلوی تبعید شد، گفت: اما حتی در زمان تبعید ارتباط و فعالیت سیاسی ایشان ادامه داشت. فعالیت و افشاگری که آیت‌الله قاضی بر علیه گروه‌های انحرافی به ویژه گروه فرقان داشت باعث شد تا نهایتا به دست این گروهک شرور به شهادت برسند.

وی با اشاره به نقش روحانیون مبارز در انقلاب اسلامی توضیح داد: روحانیت زبان گویای مردم پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که اقدام به افشاگری و هدایت مردم می‌کردند.

حجت‌الاسلام ممی‌زاده خاطرنشان کرد: به همین دلیل گروه‌های انحرافی به دنبال خاموش کردن این زبان گویا و مسکوت ماندن آنها بود تا ماهیت این گروهک‌ها که چشم طمع به جان و مال مردم داشتند، افشا نشود.

ارسال نظرات