۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۴۹۷۴
حجت الاسلام سلیمانیان:

کتاب" فلسفه وجودی شیطان" به شبهاتی در مورد شیطان پرستی پاسخ می‌دهد

کتاب
نویسنده کتاب "فلسفه وجودی شیطان" در آیین رونمایی از این کتاب، این کتاب را کتابی جامع و کامل در پاسخ به شبهات شیطان‌پرستی در بین جوانان دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آيين رونمايی از آثار علمی حجت الاسلام مصطفی سليمانيان، استاد سطوح عالی حوزه علميه قم، امروز پنج شنبه  ۱۱ آبان 1402، در دبيرخانه مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم با حضور اساتید، طلاب، و اعضای مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سلیمانیان با اشاره به این که نام کتاب با توسل به امام رضا علیه السلام انتخاب شده است، گفت: یکی از اساتیدی که کتاب را مطالعه کرد، گفت با خواندن این کتاب جوانی من برگشت زیرا از شب تا صبح کتاب را مطالعه کردم و گذر زمان را مانند زمان جوانی متوجه نشدم؛  بسیاری از علمای حوزه علمیه از این کتاب تعریف و تمجید کردند.

وی در ادامه افزود: کتاب" فلسفه وجودی شیطان" به شبهاتی که در مورد شیطان پرستی در بین جوانان رواج دارد پاسخ می دهد، این شبهات و سوالات از مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی اخذ شده و یکی از مبانی شیطان پرستی، جواب نادرست به فلسفه وجودی شیطان است که نظرات متفاوتی در این موضوع وجود دارد و ما دراین کتاب مبنای درست را معرفی کرده ایم تا جوانان را از آسیب کسانی که شبهات را در فضای مجازی منتشر می کنند، حفظ کنیم.

حجت الاسلام سلیمانیان کتاب" روش تدریس نجفی" را از کتابهای مورد نیاز طلاب خواند و عنوان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به حفظ روش های سنتی تحصیل در نجف توجه می دهند؛ حجت الاسلام هاشمی مولف این کتاب تلاش کرده تا روش سنتی در تحصیل حوزوی را برای طلاب توضیح دهد و برای تبیین موضوع از سخنان اساتید برجسته حوزه علمیه بهره برده است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها مجموعه صوتی تدریس کتب حوزوی را همکاران وی ضبط کرده اند، مطرح کرد: این مجموعه برای کسانی که نمی توانند در کلاس درس حضور داشته باشند تولید شده است؛ معمولا صوت های تدریس استاد برای شاگردان او قابل استفاده است، ما این مجموعه صوتی را مختص کسانی که در کلاس حضور ندارد تولید کرده ایم که کار مشکلی بود.

حجت الاسلام سلیمانیان با بیان اینکه صوت تدریس کتاب "الموجز" برای استفاده دانشجویان تهیه شده است، ابراز کرد: خیلی از دانشجویان ازذاینکه مثال های کتاب"الموجز" توسط استاد از بحث طهارت و نجاست گفته می شود گلایه دارند، ما دراین نوع  تدریس سعی کرده ایم که تمام مثال های کتاب را از بحث های حقوقی مطرح کنیم؛ این کتاب غیر از دانشجویان برای عموم طلاب نیز مفید است.

وی با اشاره به اینکه کتاب" تدریج العدانی" در کشورهای عربی تدریس می شود، گفت: این کتاب در ایران تدریس نمی شد و مجموعه ما برای اولین با صوت تدریس این کتاب را در اختیار طلاب قرار داد و با استقبال خوبی  مواجه شد و کسانی که صوت تدریس این کتاب را گوش داده اند، اکنون به عنوان استاد این کتاب را در شهرستان ها تدریس می کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه آثار صوتی دیگری را این مجموعه در دست اقدام داریم، افزود:  کتاب "رسم شیدایی" مجموعه ای صوتی است که روش تدریس در حوزه را بیان می کند؛  کتاب صوتی" گل نرگس"  در موضوع مهدویت در حال آماده سازی است و امیدواریم که این کارها به زودی انتشار پیدا کند و در اختیار طلاب و علاقمندان قرار گیرد. 

حجت الاسلام سلیمانیان در پایان با بیان اینکه کتاب" مسئله اول" را در آینده تالیف می کنیم، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب فلسطین مسئله اول جهان اسلام است؛ اهمیتی که حضرت آقا به این مسئله دارند باعث شده که ایده این کتاب در ذهن ما ایجاد شود تا در آینده نزدیک این کتاب را منتشر کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسائل فلسطین اگرچه قلوب مسلمین را اندوهگین و احساسات آنها را جریحه دار کرده ولی با تدابیر رهبر معظم انقلاب قضیه فلسطین زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.

ارسال نظرات