۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۴۵۰۵۶
آیت الله اعرافی:

حوزه باید ارتباط قوی و مؤثری با تمام جریان‌های دینی داشته باشد

حوزه باید ارتباط قوی و مؤثری با تمام جریان‌های دینی داشته باشد
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد که باور ما این است که حوزه به عنوان یک رکن اصلی و اساسی باید ارتباط قوی و مؤثری با تمام جریان‌های دینی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، با بیان این که در حوزه به روابط گسترده اعتقاد داریم و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز این اعتقاد را تائید کرده‌اند، مطرح کرد: ارتباط امروز ما با جریان‌های اسلامی و غیراسلامی باید به سطح بالایی برسد و بیش از این که هست باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: باور ما این است که حوزه به عنوان یک رکن اصلی و اساسی باید ارتباط قوی و مؤثری با تمام جریان‌های دینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه واتیکان یکی از مهم‌ترین مراکز ارتباطی ما باید باشد، عنوان کرد: تاکنون تمام روابط ما به صورت پراکنده بوده است که باید ساماندهی شده و توسعه پیدا کند.

آیت الله اعرافی با توصیه به سفیر جدید ایران در واتیکان و با اشاره به اینکه به پروتکل‌های سفارت و وزارت‌خانه پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار این پروتکل‌ها، تعمیق روابط نهاد دینی حوزه با نهاد واتیکان را مدنظر قرار دهید و در این مسیر مجموعه مدیریت حوزه نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در مسائل علمی، تحقیقی و پژوهشی، ظرفیت بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد ما بر این است که یک موسوعه مشترک میان اسلام و تشیع و واتیکان داشته باشیم؛ چراکه این موسوعه می‌تواند در عمق بخشیدن به روابط بسیار موثر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این آمادگی در حوزه‌ علمیه قم وجود دارد، یادآور شد: در دیدار با پاپ واتیکان یادآور شدیم که ۱۲ مسئله جهانی وجود دارد که بر سر آن اتفاق نظر داریم و پیشنهاد دادیم که خوب است به عنوان نهادهای دینی منشور مشترکی را در این مسائل تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه امتداد واتیکان در مکان‌های مختلف می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، ابراز کرد: حوزه و واتیکان در حال تهیه یک یادداشت مشترک هستند.

ارسال نظرات