۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۴۵۱۵۷
حجت الاسلام والمسلمی خیاط مطرح کرد؛

لزوم تقویت همکاری های حوزه قم و خراسان/گزارشی از طراحی ها و اسناد بالادستی مدیریت حوزه خراسان

لزوم تقویت همکاری های حوزه قم و خراسان/گزارشی از طراحی ها و اسناد بالادستی مدیریت حوزه خراسان
حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن ارائه گزارشی از طراحی ها و اسناد بالادستی مدیریت حوزه خراسان، بر لزوم تقویت همکاری های حوزه قم و خراسان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با بیان این که اندیشه والای این امام بزرگوار نقشه راه تحولات بسیار بزرگ در دنیای اسلام است، ابراز داشت: سلحشوری و پیروزی های جبهه مقاومت و اتفاقی که امروز در فلسطین مشاهده می کنیم، تنها پرتویی از آثار ارزشمند اندیشه تحول آفرین امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه آیت الله اعرافی را شخصیتی ممتاز در مدیریت حوزه های علمیه دانست و حضور وی در این منصب را فرصتی ارزشمند برای پیگیری کارهای بزرگ و راهبردی توصیف نمود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه همکاری های میان حوزه قم و خراسان از دو جهت نخست وظایف ذاتی حوزوی و رسالت دینی و ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: حوزه های علمیه از مسئولیت فراوانی برخوردار بوده برای پاسخگوی به نیازهای جامعه و جهان، هم افزایی در حوزه های آموزشی و پژوهشی و... مهمترین اصل در این مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته، حوزه های علمیه در انجام وظایف خود و پاسخ به نیازهای آن به آن جامعه، همچنان عقب است، خاطرنشان کرد: تقویت هم افزایی ها و تجمیع ظرفیت ها مهمترین راهبردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، هر اندازه ارتباطات حوزوی در سطوح بالاتر دنبال شود، تأثیر آن در فرایندهای آموزشی و پژوهشی بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن ارائه گزارشی از طراحی ها و اسناد بالادستی مدیریت حوزه خراسان، بر موضوع تدوین چشم انداز و تولید نظامات جامع در این حوزه تصریح نمود و ابراز داشت: مرحله مطالعات و برنامه ریزی‌های راهبردی حوزه خراسان به اتمام رسیده در مرحله تدوین مراحل عملیاتی قرار داریم.

وی در ادامه بر اهمیت اشتراک گذاری طرح ها، برنامه ها، دستاوردها و داده های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تصریح نمود و ابراز داشت: حوزه خراسان در عرصه پژوهش به اقدامات ارزشمندی در عرصه رشد پژوهش طلاب خواهر و برادر دست یافته است؛ خواهران طلبه از جایگاه والایی در این مسیر برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط بر لزوم تقویت همکاری های حوزه قم و خراسان تأکید نمود و ابراز داشت: بسترهای ارزشمند تقویت همکاری ها، گام موثری در نشر و ترویج و نهادینه سازی معارف ناب الهی و فرهنگ دینی در جامعه شود. گفتنی است؛ در بخش پایانی این دیدار، مهمترین مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی حوزه با ارائه معاونان دو مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم و حوزه خراسان مطرح و در قالب برنامه‌ای مشترک بررسی و راهکارهایی برای عملیاتی سازی آن ارائه شد.

ارسال نظرات