۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۴۵۱۵۴
آیت الله اعرافی:

امیدواریم شاهد احیای مقاطع تاریخی پردرخشش حوزه خراسان در سطوح ملی و فراملی باشیم

امیدواریم شاهد احیای مقاطع تاریخی پردرخشش حوزه خراسان در سطوح ملی و فراملی باشیم
آیت الله اعرافی تأکید کرد که همواره قدردان تمام خدمات ارزشمند مدیریت حوزه خراسان، در استان های خراسان و اقصی نقاط کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه این نشست در عین تقویت روابط پیشین، آغازی بر شکل‌گیری گفت‌وگوهای بیشتر، ایجاد تعامل‌های قوی‌تر و گشایش دریچه ها و آفاق نو در میان مجموعه های حوزوی است، گفت: همواره قدردان تمام خدمات ارزشمند مدیریت حوزه خراسان، در استان های خراسان و اقصی نقاط کشور هستیم.

وی ضمن تأکید بر این که امیدواریم در مسیر رشد همکاری ها شاهد احیای مقاطع تاریخی پردرخشش حوزه خراسان در سطوح ملی و فراملی باشیم، اظهار داشت: توسعه همکاری های حوزوی و ارائه آثار و دستاوردها در تعمیق و اثرگذاری وسیع فعالیت ها بسیار موثر خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که نگاه به آفاق بلند و اهداف والای حوزه و از طرفی گستره و تنوع مشکلات و سختی ها پیش روی حرکت دینی و فرهنگی، مویدی بزرگ بر لزوم تقویت و تعمیق همکاری های یکپارچه میان حوزوی است، خاطرنشان ساخت: وحدت، هماهنگی و هم افزایی در ذات حوزه های علمیه نهفته است؛ چرا که حوزه از عالم غیب و متصل به عالم غیب است.

وی تصریح کرد: با توجه به زمینه سازی‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، عداوت‌های دشمنان اسلام و وجود انوع پرسش‌ها و جریانات فکری رقیب، یکی بودن از اولویت‌های ذاتی است که نیاز به تقویت هم افزایی، هماهنگی، تعاطف و تعامل را دوچندان می کند.

آیت الله اعرافی تعامل، ارتباط و هماهنگی میان حوزوی را رسالتی الهی و وظیفه ای دینی توصیف نمود و ابراز داشت: در مقام عمل باید نقشه راه و مسیر مشخصی را ترسیم و تدابیر لازم تقویت همکاری ها را طراحی و روح و فرهنگ تعاملات دینی را در وادی عمل متجلی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال های اخیر بر مبنای تجارب پیشین با منظومه ای از طرح ها و اسناد که در قالب برنامه های ۵ ساله ترسیم شده، مواجه هستیم، اظهار داشت: برنامه ریزی های کلان در حوزه های علمیه نیازمند تقویت همکاری ها با مجموعه های حوزوی سراسر کشور است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به محورهای مهم تفاهم نامه همکاری حوزه قم و مشهد، به برخی از موضوعات مهم مورد توجه و مغفول پیش نویس تفاهم نامه اشاره نمود.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید تا در هر کدام از محورهای تفاهم نامه مسئولان حوزه قم و مشهد جلساتی را برای تبیین و ترسیم محورهای برش عملیاتی تفاهم نامه همکاری برگزار و برنامه عملی ۵ ساله مشترک ترسیم گردد.

ارسال نظرات